Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Ósma generacja Hondy Civic miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2005. W tym samym roku japoński koncern Honda Motor Company rozpoczął jej produkcję na światową skalę. Analogicznie do dwóch poprzedzających to auto modeli, a więc do Hondy Civic VI i Hondy Civic VII, Honda Civic VIII produkowana była w trzech wersjach nadwoziowych przeznaczonych na trzy główne rynki. Na rynek japoński i amerykański (USA) produkowano Hondę Civic VIII w wersji ...