Cewka zapłonowa to kolejny bardzo ważny element wchodzący w skład układu zapłonowego jednostek benzynowych. To dzięki niej powstaje ładunek elektryczny zmieniany z prądu o niskim napięciu w prąd o napięciu dochodzącym do 30 tys. woltów. Jednak cewka zapłonowa to również przyczyna ...
Opel Calibra to auto produkowane od 1990 roku, zaprezentowane we Frankfurcie nad Menem 1989 roku. Samochód dostępny był jedynie jako sportowe coupĂ©, a płyta podłogowa na podstawie której zaprojektowano Calibrę zapożyczona była z Opla Vectry A.
Ilość wolnego miejsca na tylnej kanapie pozostawiała sporo do życzenia. Pomimo faktu iż Opel Calibra był samochodem czteroosobowym, jazda w pełnym składzie nie należała do najbardziej komfortowych. Osoby siedzące z przodu miały ...
Firma BERU powstała w 1912 roku. Założona została przez Juliusa Behr i Alberta Ruprecht. Produkty tej firmy w dosyć krótkim czasie zyskały sławę i do dzisiaj cieszą się zaufaniem kierowców na całym świecie. Obecnie Beru jest własnością amerykańskiego koncernu BorgWarner. W ofercie firmy znajdziemy szeroki wybór czujników, elementów układu zapłonowego silników benzynowych i wysokoprężnych, oświetlenie samochodowe oraz inne elementy elektroniki.
Jednym z czołowych produktów firmy Beru są cewki zapłonowe. Cewka zapłonowa to jeden z najważniejszych elementów instalacji zapłonowej. Dostarcza wymagane napięcie i energię zapłonową, potrzebną do wytworzenia iskry na świecy zapłonowej. W ofercie Beru znajdziemy cewki zapłonowe, dostosowane do różnych wariantów instalacji zapłonowych.
- Świecowe cewki zapłonowe – przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z modułem elektronicznym lub bez modułu.
- Wtykowe cewki zapłonowe - przeznaczone do montażu bezpośrednio na świecy zapłonowej. Charakteryzuje je odporność na temperatury i wysokiej jakości materiały wykorzystane do produkcji. Cewki te dostępne są – w zależności od typu pojazdu – z wtykiem cewki zapłonowej z eliminacją zakłóceń lub bez wtyku i z modułem elektronicznym.
- Listry cewek zapłonowych – charakteryzuje je łatwy sposób montażu. Dostępne w technologii iskry pojedynczej lub podwójnej.
- Cewki blokowe – charakteryzuje je odporność na temperatury, statyczny rozdział wysokiego napięcia. Dostępne w technologii z podwójną iskrą i wbudowanym modułem elektronicznym do samochodów 4,5 i 6 cylindrowych oraz bez modułu.
- Cewki zapłonowe z pojedynczą iskrą – charakteryzuje je odporność na temperatury i wysoka jakość materiałów wykorzystanych do produkcji. Przeznaczone do samochodów z zapłonem tranzystorowym, dostępne z zamontowanym lub wbudowanym modułem elektroniczny.
- Kielichowe cewki zapłonowe – charakteryzuje je odporność na temperatury i obrotowy rozdział wysokiego napięcia. Dostępne dla samochodów starszych generacji z zapłonem akumulatorowym, sterowanym stykowo.
Cewki zapłonowe to wrażliwe elementy układu zapłonowego. Należy wybierać sprawdzonych producentów, dlatego nie ryzykuj – postaw na Beru.