Chłodnica wody jest wymiennikiem ciepła, wykorzystywanym w celu chłodzenia silników spalinowych pracujących w samochodach. Stanowi ona jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia, dzięki któremu silniki pojazdu może efektywnie funkcjonować.
Fiat Punto I (176) to pierwsza generacja modelu Punto, której prezentacja miała miejsce w 1993 roku. Jest to następca innego modelu włoskiego koncernu – Fiata Uno. Główną konkurencję dla Fiata Punto I stanowią między innymi Ford Fiesta, Renault Clio czy VW Polo. Konstrukcja tego modelu opiera się na tej samej platformie podłogowej, która wykorzystana jest w Lancii Y oraz Fiacie Barchetta. W 1995 roku auto zdobyło tytuł Samochodu Roku. ...
Nissens to dostawca najwyższej jakości części samochodowych. Jest jednym z największych producentów chłodnic i elementów układów termicznych na świecie, specjalizujący się w swoim fachu od 1921 roku. Firma oferuje produkty dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz autobusów, maszyn rolniczych i przemysłowych. Pośród ponad 10 tysięcy produktów, odnaleźć można najwyższej jakości chłodnice cieczy, powietrza, oleju, nagrzewnice, skraplacze, parowniki, osuszacze, wentylatory oraz rdzenie chłodnic.
Nissens stawia na profesjonalizm i wysoką jakość produkowanych części, dlatego też zyskuje on zaufanie największych koncernów samochodowych takich jak Lamborghini, czy BMW. Jako główne zalety części tej marki podaje się ich zwiększoną wydajność, odporność oraz perfekcyjne wykonanie. Cechy te przyczyniają się do wydłużenia żywotności produkowanych części, poprzez stosowanie w produkcji materiały najwyższej jakości i trwałości, odporne na korozję.
Różnice w konstrukcji chłodnic marki Nissens widać gołym okiem. Nietypowy system MC Corrd bardzo wydajnych żaluzji zwiększa wydajność cieplną. Powszechnie stosowane konstrukcje chłodnic innych marek składają się z cienkich i ostrych blaszek oraz rurek, ulegających poprzez swoją budowę bardzo łatwo uszkodzeniom mechanicznym. Chłodnice Nissens odporne są na wstrząsy oraz naprężenia, dzięki konstrukcji specjalnego systemu spieku aluminium, któremu poddawane są elementy chłodnicy. Dodatkowo do budowy plastikowych zbiorników stosowane jest wzmacniane tworzywo z dodatkiem włókna szklanego. Do uszczelniania natomiast wykorzystywany jest odporny na temperaturę silikon, który w porównaniu do szczególnie często stosowanych uszczelek, gwarantuje elastyczność i wytrzymałość chłodnic.
Powiązania: