Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...
Fiat Panda drugiej generacji (Fiat 169) pojawił się na rynku samochodowym w 2003 roku. Samochód ten jest zdobywcą tytułu Samochodu Roku 2004 i błyskawicznie podbił serca kierowców, dając koncernowi Fiata spore zyski. Konkurencją dla włoskiego auta są m.in.: Ford Fiesta, Dacia Logan. Panda II dostępna była w wersji hatchback (5 drzwi) – w przeciwieństwie do pierwszej wersji miejskiego auta (Fiata Pandy 141a) produkowanej w latach 1980 – 2004, która miała tylko 3-drzwiowe ...
Firma TRW została założona w 1901 roku w amerykańskim mieście Cleveland. Aktualnie TRW to światowy lider w zakresie produkcji klocków hamulcowych. Klocki hamulcowe TRW wykorzystywane są w seryjnej produkcji pojazdów oraz sprzedawane są na rynku części zamiennych. Charakteryzują się najwyższą jakością wykonania oraz wytrzymałością, przez co mogą być bezproblemowo eksploatowane na dystansie wielu tysięcy kilometrów. Części TRW są dostępne w sprzedaży na całym świecie i cieszą się sporym zaufaniem zarówno pośród mechaników samochodowych jak i u kierowców.
TRW produkuje doskonałe klocki hamulcowe w oparciu o innowacyjną technologię Cotec:
Seria TRW Cotec – seria nowoczesnych klocków hamulcowych posiadających pięć warstw. TRW po raz kolejny zostało pionierem w segmencie układu hamulcowego. Klocki hamulcowe TRW Cotec w badaniach przeprowadzonych przez niezależne ośrodki badawcze zapewniają znacznie krótszą drogą hamowania w porównaniu do konkurencji, a nawet do klocków hamulcowych wykorzystywanych w seryjnej produkcji samochodów.
Klocki hamulcowe TRW Cotec wykorzystują zaawansowaną technologię wypalania przy użyciu płyty grzejnej. Jest to proces niezwykle często wykorzystywany w produkcji części wyposażenia oryginalnego. Ma on na celu skrócić czas formowania klocka hamulcowego. Aktualnie oferta klocków z technologią Cotec zapewnia 90% europejskiego zapotrzebowania rynkowego. Klocki hamulcowe z serii Cotec przed trafieniem do sprzedaży przechodzą serię rygorystycznych testów – zarówno podczas okresu produkcji, jak i w warunkach drogowych.
Klocki hamulcowe TRW Cotec tworzone są według identycznych specyfikacji co części przeznaczone do oryginalnego wyposażenia pojazdów. Dzięki doskonale wyposażonym fabrykom oraz wykwalifikowanej kadrze pracowniczej klocki hamulcowe TRW nie tylko spełniają, ale wielokrotnie przewyższają specyfikacje ECE R90, która w przypadku firmy TRW uważana jest za absolutne minimum.