We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Samochody produkowane w latach ’90 lub na przełomie XX i XXI wieku są do dziś wspominane z dużym sentymentem. Głównie jest to wynikiem ich prostych konstrukcji oraz trwałości zastosowanych rozwiązań, jednak do zalet zaliczyć możemy również koszty zakupu, czy utrzymania. Nic więc dziwnego, że na stałe zapisały się one na kartach historii motoryzacji i do dziś są punktem odniesienia dla wielu z nas. Doskonałym przykładem takiego samochodu jest Seat Cordoba I ...