We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Przełom lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych to stale rosnąca fala popularności samochodów o nadwoziu VAN. Większość producentów tworzyła kolejne generacje samochodów, starając się wpisać w ten trend. W tamtym okresie VANy osiągały bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co dodatkowo napędzało rynek i motywowało producentów do rozwijania swoich konstrukcji w tym kierunku. Nie inaczej postąpił Ford. Wypuścił on na rynek swój model C-Max, który zbudowany był w oparciu o Focusa. ...