We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
BMW serii 3 to samochód klasy średniej z segmentu D, który jest produkowany od 1975 roku. Ta seria niemieckiego koncernu zastąpiła na rynku model 2002, stając się jednocześnie najpopularniejszym samochodem marki w historii, a także najlepiej sprzedającym się autem spośród dostępnych w Europie luksusowych marek. BMW serii 3 sprzedało się wciągu 30 lat produkcji w ilości ponad 12 mln egzemplarzy i było jednym z najczęściej nagradzanych aut w tym okresie (m.in. tytuł Samochodu Roku 2006, ...