We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Kiedy Ford Escort – wieloletni lider wśród samochodów klasy średniej produkowanych przez amerykański koncern Ford Motor Company – wyraźnie się już zestarzał, jego miejsce w 1998 roku zajął model Focus. Ford Focus również jest samochodem klasyfikowanym w autosegmencie C (klasa aut kompaktowych) i jego kolejne generacje również trafiają zarówno na rodzimy rynek amerykański, jak i na rynek europejski. Przy czym na każdy z tych rynków przeznaczone są nieco inne wersje tego ...