Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Początek historii Volkswagena Transportera przypada na rok 1956 kiedy to zaprezentowano światu pierwszą generację tego modelu oznaczoną symbolem T1. W 1968 roku Volkswagen świętował wyprodukowanie milionowego egzemplarza, który napędzany był silnikiem Garbusa (1.2 l i 34KM). Według informacji niemieckiego producenta ostatni egzemplarz VW Transportera T1 wyjechał z fabryki w 1967 roku. Rewolucyjne zmiany zostały wprowadzone w drugiej wersji niemieckiego busa, który pojawił się na rynku ...