Znajdź części

Krok 3 - Informacje potrzebne do właściwego wyboru typu auta, znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Rolka napinacza paska rozrządu SKF Peugeot 308 I (4A_, 4C_)

Szerzej o Peugeot 308

Samochód osobowy klasy kompaktowej, przynależący do segmentu C. To pierwszy samochód nowej generacji Peugeotów nazywanych według symbolu X08. Zaprezentowany w 2007 roku na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Produkcja pierwszej generacji 308-ki przypada na lata 2007-2013. Projekt wpadł w ręce Stephana Peureuxa, który stylistyką postanowił nawiązać do poprzednika, modelu 307. Początkowo w ofercie francuskiej marki model 308 pojawił się w wersjach 3- ...

Rolka napinacza SKF

Firma SKF powstała w 1907 roku w Szwecji, jej założycielem był Sven Wingqvist. Jako przedsiębiorstwo z długoletnią tradycją i lider branży motoryzacyjnej stała się jednym z największych dostawców łożysk tocznych, opraw łożyskowych, części służących do łożyskowania oraz innych elementów i podzespołów samochodowych.

Rolka napinacza SKF charakteryzuje się pofalowaną powierzchnią bieżni rolki, zmniejsza ona drgania wywołane przez pasek zębaty. Dzięki temu rozwiązaniu, hałas związany z pracą rozrządu jest mniejszy, a komfort jazdy większy. Wymiana paska oraz rolki napinacza zalecana jest przez producentów mniej więcej co pięć lat lub po przekroczeniu określonego przez nich przebiegu pojazdu. Należy pamiętać o regularnej wymianie tych elementów, gdyż ich nieprawidłowa eksploatacja powodować może zerwanie paska rozrządu. Uszkodzeniu ulegają wówczas zawory, tłoki, prowadnice zaworów lub nawet głowica silnika.

Rolki napinacza SKF znajdziemy zarówno w zestawach gotowych do montażu, jak i pojedynczo:

1. Rolka napinacza -  rolka i pasek zębaty tworzą najprostszy element napędu rozrządu. Optymalne naprężenie paska jest niezwykle istotne dla prawidłowej pracy napędu. W tym celu stosuje się napinacz wraz z rolką napinającą.


2. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza – wielu producentów samochodów i specjalistów branży motoryzacyjnej zaleca wymianę całego systemu rozrządu wraz z rolką napinacza, paskiem oraz rolkami prowadzącymi.


3. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i uszczelniaczami silnika – właściciele pojazdów o dużym przebiegu lub wykonujących ciężką pracę powinni wymieniać zestaw paska rozrządu wraz z uszczelniaczem silnika. Pozwala to uniknąć problemów z wyciekiem oleju i kosztownych napraw.


4. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i pompą wody – w sytuacjach, gdy pompa wody napędzana jest przez pasek rozrządu, zaleca się wymianę pompy wraz z wymianą paska. Pozwala to uniknąć kosztownych napraw związanych z awarią pompy wody, po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów.

Wybierz to co najlepsze dla Twojego samochodu, wybierz SKF.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze