Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Mazda 3 trzeciej generacji to jedno z pierwszych aut tego producenta, które zapoczątkowało nową erę w historii marki. Filozofia „zoom zoom” oraz tworzenie samochodów wyróżniających się designem oraz rozwiązaniami technicznymi sprawiło, że koreański producent odbudował popularność samochodów spod logotypu Mazda. Popularna „Trójka” to niewielkich rozmiarów auto miejskie, które idealnie sprawdza się również na krótszych trasach.
Mazda 3 pojawiła się na rynku w 2013 ...
Tarcze hamulcowe Girling obecne są na rynku części zamiennych od ponad 50 lat. Pół wieku temu, gdy pojawiła się Formuła 1 to właśnie ten producent jako jeden z pierwszych wyposażał ówczesne bolidy w swoje tarcze. Dzisiaj oferta tarcz hamulcowych Girling składa się z przeszło 850 pozycji, które cieszą się ogromną popularnością wśród kierowców, głównie za sprawą ich wysokiej jakości. Przed wypuszczeniem tarcz hamulcowych do sprzedaży, są one poddawane testom i badaniom laboratoryjnym pod względem jakości materiałów budulcowych, precyzji wykonania itp. Dzięki temu montując w swoim samochodzie tarcze Girling możemy być pewni, że spełniają one wszelkie normy unijne (ECE R 90), a swoją budową są bardzo zbliżone do części montowanych fabrycznie.
Specjaliści z Girling bardzo sumiennie podchodzą do swojej pracy i zwracają szczególną uwagę na problem tzw. bicia tarcz hamulcowych. W związku z tym przeprowadzane są specjalne testy, dzięki którym producent podał dodatkowe przyczyny powodujące pozorne bicie tarcz. W wielu przypadkach nie jest to spowodowane złym stanem części hamulcowych lecz np. luzami w zawieszeniu, dlatego też Girling przed wymianą tarcz, klocków czy innych elementów układu hamulcowego zaleca rutynową kontrolę pozostałych części zawieszenia.
Powiązania: