Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Początek historii Volkswagena Transportera przypada na rok 1956 kiedy to zaprezentowano światu pierwszą generację tego modelu oznaczoną symbolem T1. W 1968 roku Volkswagen świętował wyprodukowanie milionowego egzemplarza, który napędzany był silnikiem Garbusa (1.2 l i 34KM). Według informacji niemieckiego producenta ostatni egzemplarz VW Transportera T1 wyjechał z fabryki w 1967 roku. Rewolucyjne zmiany zostały wprowadzone w drugiej wersji niemieckiego busa, który pojawił się na rynku ...