Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Opel Astra G (II) jest drugą generacją tego modelu. Odmiana kombi (Caravan) pojawiła się na rynku w 1999 roku, a od 2003 roku była produkowana w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. Poza tym, samochód był tworzony w Rosji, RPA, niektórych krajach Ameryki Południowej i we Włoszech.
W zależności od tego, na jakim rynku sprzedawany był Opel Astra nosił on różne nazwy. Pojazd nazywany jest również Chevrolet Astra, Chevrolet Viva, Holden ...
Powiązania: