Kolektor dolotowy to bardzo ważna część samochodu, która odpowiada za doprowadzanie powietrza do cylindrów. Podzespół ten wykonuje istotną pracę i zwykle nie jest zbyt awaryjny. Znacznie częściej zdarza się jednak, że uszkodzona zostaje uszczelka kolektora dolotowego. Jej nieszczelność może powodować poważne problemy, dlatego warto wymienić ją od razu po zauważeniu niepokojących sygnałów. Jak jednak rozpoznać, że uszczelka kolektora ssącego jest uszkodzona?
Opel Astra G (II) jest drugą generacją tego modelu. Odmiana kombi (Caravan) pojawiła się na rynku w 1999 roku, a od 2003 roku była produkowana w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. Poza tym, samochód był tworzony w Rosji, RPA, niektórych krajach Ameryki Południowej i we Włoszech.
W zależności od tego, na jakim rynku sprzedawany był Opel Astra nosił on różne nazwy. Pojazd nazywany jest również Chevrolet Astra, Chevrolet Viva, Holden ...