Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
BMW Serii 3 E46 w nadwoziu Compact to z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych modeli w historii tej niemieckiej marki. Jego kontrowersja dotyczy oczywiście jego specyficznego designu, który nie każdemu przypada do gustu. Krótkie nadwozie z mocno ściętym tyłem oraz małe, okrągłe reflektory przednie nieco zaburzają ówczesną stylistykę BMW. Seria 3 w tej wersji nadwozia dedykowana była dla młodych kierowców, dla których przestrzeń bagażowa oraz druga para drzwi były ...