-10% NA FILTRY! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

7
7
1
1
2
2
3
3
0
0
1
1
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Falken EuroALL Season, czyli kolejne generacje opon całorocznych o zupełnie różnych obliczach

Falken to stosunkowo nowa marka na rynku oponiarskim, ale dała się już poznać jako producent naprawdę dobrych opon o sportowym charakterze. Czy ten sam opis pasuje do opon całorocznych z serii Falken EuroALL Season?

Falken EuroALL Season. Cena, charakterystyka, opinie kierowców

Marka Falken ma dość krótką historię, a związane z nią kwestie właścicielskie są dość mocno zagmatwane. Jedni piszą, że opony Falken są własnością legendarnej marki Dunlop, inni twierdzą, że Falken to po prostu produkt nowej japońskiej spółki. A jaka jest prawda? Opony Falken zadebiutowały w latach 80. i faktycznie ich producentem jest znane, japońskie przedsiębiorstwo. To samo przedsiębiorstwo w swoich fabrykach produkuje również opony Dunlop, co najlepiej pokazuje, że mamy do czynienia z prawdziwym ekspertem w kwestii ogumienia samochodowego. Jednak to nie Japończycy są właścicielami marek Falken i Dunlop, ale amerykański koncern Goodyear. Mamy tu więc do czynienia z połączeniem 3 najwyżej rozwiniętych myśli technologicznych w branży – amerykańskiej, japońskiej oraz brytyjskiej (poprzez twórcę i pierwszego właściciela marki Dunlop).

Dziś opony Falken kojarzone są przede wszystkim z motorsportem, choć ich „cywilne” wersje niekoniecznie musza być produkowane z myślą o autach sportowych. Na pewno nie jest tak w przypadku opon całorocznych Falken EuroALL Season, które – choć posiadają w sobie widoczne elementy zaczerpnięte z torów wyścigowych – powstały głównie na potrzeby aut poruszających się po miastach i terenie zabudowanym. Czy z roli tej wywiązują się należycie? Czy Falken EuroALL Season to dobra propozycja na cały rok dla polskich kierowców?

Opona całoroczna Falken EuroALL Season AS 200. Czy na podstawie opony letniej można zrobić dobrą „wielosezonówkę”?

Opona osobowa wielosezonowa FALKEN Euro All Season AS200 185/50 R16 81V

Opona osobowa wielosezonowa FALKEN Euro All Season AS200 185/50 R16 81V

Każdy producent opony całorocznej ma dwa podstawowe wybory w drodze do osiągnięcia założonego celu, a są nimi:

  1. Dodanie do typowej opony letniej właściwości opon zimowej
  2. Dodanie do klasycznej opony zimowej cech typowych dla opon letnich.

W przypadku modelu Falken EuroALL Season AS 200 w sposób więcej niż ewidentny mamy do czynienia z tym pierwszym rozwiązaniem, czyli z projektem opony całorocznej opartym na oponie letniej, do której dodano zestaw cech mających sprawić, że model ten będzie sobie odpowiednio dobrze radzić w warunkach zimowych. Co wskazuje na takie właśnie rozwiązanie? Przede wszystkim bieżnik, który w modelu Falken EuroALL Season AS 200 jest bieżnikiem asymetrycznym – co obecnie w oponach wielosezonowych prawie się już nie zdarza – o rysunku typowym dla ogumienia samochodowego przeznaczonego do użytkowania latem. Widać to w takich elementach jak:

  • 3 środkowe żebra opony przedzielone szerokimi kanałami rynnowymi odprowadzającymi wodę;
  • mocne, szerokie klocki boczne zwiększające powierzchnię styku opony i kontrolę nad nią podczas pokonywania zakrętów;
  • konstrukcja rowków wzdłużnych i porzecznych służących do odprowadzania wody ze środka opony na zewnątrz.

Tę letniość opony widać również w osiągniętych dzięki temu konkretnemu projektowi charakterystykach, jak choćby w bardzo dobrym komforcie zapewnianym podczas jazdy. Falken EuroALL Season AS 200 jest oponą bardzo cichą, choć nieco gorzej wygląda sprawa z oporami toczenia i z przyczepnością na mokrej nawierzchni. Jeśli chodzi o hamowanie na mokrym, nie jest to opona zła, ale też z całą pewnością nie jest wyczynowa. Zwiększona twardość mieszanki oraz liczne lamele – konieczne w przypadku opony mającej radzić sobie w warunkach zimowych – nie pozostają bez wpływu na osiągi. Pamiętajcie jednak, ze jak każda opona całoroczna, opona Falken EuroALL Season AS 200 również jest efektem pewnego kompromisu.

Opona wielosezonowa Falken EuroALL Season AS 210. Jaki efekt przynosi wprowadzanie do opony zimowej elementów opony letniej?

Opona osobowa wielosezonowa FALKEN EuroAll Season AS210 185/55 R15 86H

Opona osobowa wielosezonowa FALKEN EuroAll Season AS210 185/55 R15 86H

W przypadku modelu Falken EuroALL Season AS 210 oponą bazową była z kolei ewidentnie opona zimowa, którą następnie starano się „poprawić” tak, aby spełniała również warunki konieczne dla bezpiecznego i efektywnego użytkowania latem, podczas wysokich temperatur. Zimowy charakter opon całorocznej Falken EuroALL Season AS 210 widać przed wszystkim w jej:

  • bieżniku – jest to typowy dla „zimowek” bieżnik kierunkowy z charakterystyczną „jodełką”;
  • twardości mieszanki – a jest to mieszanka wyjątkowo, jak na opony całoroczne, miękka, wskazująca wyraźnie na to, że opona ta powinna doskonale sprawdzać się przy niskich temperaturach.

A w jaki sposób „poletniono” oponę bazową, by model Falken EuroALL Season AS 210 mógł być skuteczny również latem? Możemy wymienić tu przynajmniej dwa tricki widoczne na pierwszy rzut oka, którymi są:

  1. Szerokie rowki w kształcie litery „V” odprowadzające wodę – ich przeznaczenie w zasadzie jest podwójne, ponieważ latem służą one właśnie do odprowadzania wody, a zimą do generowania przyczepności na śniegu
  2. Zastosowanie tzw. mini-rowków poprzecznych – rowki te zwiększają i usprawniają odprowadzanie wody z centralnego pasa opony, poprzez rowki „V”, na zewnątrz bieżnika.

A jak konstrukcja ta przekłada się na charakterystykę i oceny opony całorocznej Falken EuroALL Season AS 210? Na pewno w porównaniu z modelem AS 200 widzimy poprawę pod względem oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni. W tych aspektach model Falken EuroALL Season AS 210 jest po prostu lepszy. Jest jednak również nieco głośniejszy, co nie każdy poczytuje za wadę, zwłaszcza w przypadku kierowców, którzy – zgodnie z założeniem marki – używają opon całorocznych Falken EuroALL Season AS 210 głównie do jazdy po mieście i terenach podmiejskich.

Inne modele opon Falken:

Falken Eurowinter, Falken Azenis

Opony w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Opony pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Opony
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Jaki stojak na opony wybrać? Przegląd bezpiecznych rozwiązań

Jaki stojak na opony warto wybrać? Zobaczcie nasz przegląd bezpiecznych rozwiązań do domu lub garażu

Jak przechowujecie swoje opony? Układacie na regałach w garażu? Wynosicie na strych, czy też raczej trzymacie gdzieś w kącie w mieszkaniu? Żadna z tych opcji nie jest najlepsza. Może więc w końcu, przy następnej wymianie, warto pokusić się o odrobinę profesjonalizmu i wybrać jakiś fajny stojak na opony? Do wyboru macie kilka głównych typów i mnóstwo ich wariacji, które pozwolą Wam zadbać o opony oraz o dostępną przestrzeń za naprawdę przystępną cenę.

czytaj więcej >
Czy warto kupić używane opony? Na jakie ryzyko się narażamy?

Czy warto kupować używane opony? Na jakie ryzyko mogą narazić się kierowcy wybierający oponiarskie "używki"?

Każdy lubi oszczędzać. Zakup nowego kompletu opon samochodowych to spory wydatek, stąd nie może dziwić fakt, że wielu kierowców kuszą oferty opon używanych. Opony takie w teorii są tańsze, równie dobre, a czasem i lepsze niż te nowe, a do tego stanowią rozwiązanie bardziej ekologiczne. Prawda? Zobaczcie sami, co na ten temat mówią nasi eksperci iParts.pl.

czytaj więcej >
Homologowane opony, a ich zamienniki. Rozmiar opon inny niż homologacja

Jak rozpoznać opony z homologacją? Czym różnią się od opon bez homologacji i czy można wybrać rozmiar opon inny niż ta homologacja nakazuje?

Dla jednych jest to kolejny marketingowy zabieg mający skłonić kierowców do większych wydatków, dla innych wymóg nowoczesnej motoryzacji i daleko posunięte dopasowanie opony do samochodu. Homologacja producenta – bo o niej mowa – jest tematem niezwykle ciekawym i wciąż kontrowersyjnym. Również w kwestii zmiany rozmiaru opony.

czytaj więcej >
Opony samochodowe z kolcami. Jak działają, gdzie są dozwolone i czy warto je wybrać?

Opony samochodowe z kolcami. Jak działają, gdzie są dozwolone i czy warto je wybrać?

Mijająca zima okazała się dla kierowców wyjątkowo łaskawa, ale kolejna już wcale taka być nie musi. Gdy przyjdą naprawdę niskie temperatury i duże opady śniegu, asfalt zamieni się w lodową rynnę, a do nas wrócą kierowcy z pytaniami o opony z kolcami. Czy jest to dobre rozwiązanie? Czy można na nich jeździć, a jeśli tak, czy warto się w nie zaopatrzyć? Na te właśnie pytania już teraz zamierzamy Wam odpowiedzieć.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze