Znajdź części

Krok 3 - Informacje potrzebne do właściwego wyboru typu auta, znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jak rozpoznać uszkodzenie regulatora napięcia? W jaki sposób sprawdzić, czy na pewno uległ awarii?

Mało kto z Was zapewne w ogóle pamięta na co dzień o czymś takim, jak regulator napięcia. Dopóki działa, nie daje praktycznie żadnych oznak swojego istnienia. Ale gdy ulegnie awarii, auto momentalnie staje lub zaczyna wariować. Ten moment może być tak zaskakujący, że trudno w pierwszej chwili zorientować się, co się dzieje. Jak w takiej sytuacji rozpoznać i zweryfikować awarię regulatora napięcia?

Objawy uszkodzenia regulatora napięcia

Jakie objawy daje uszkodzony regulator napięcia?

W nowoczesnych samochodach w przypadku nagłej awarii regulatora napięcia należy spodziewać się tego, że auto nagle stanie i nie będzie chciało w żadnym wypadku ruszyć. Tak powinien zadziałać komputer pokładowy, który po wykryciu uszkodzenia w układzie ładowanie akumulatora awaryjnie odetnie całą samochodową elektrykę. Jest to wprawdzie rozwiązanie najbezpieczniejsze dla auta, ale nie zawsze mile widziane przez kierowców, którzy mogą nagle utknąć na środku drogi.

W starszych modelach aut uszkodzenie regulatora napięcia może wywołać istną lawinę awarii i usterek. Co to będą za awarie. Najprawdopodobniej zauważycie, że reflektory samochodu zaczynają nagle świecić coraz mocniej, aż nagle zgasną – właśnie spaliły się żarówki. Liczniki na desce rozdzielczej przestają działać, wszelkie możliwe kontrolki to zapalają się, to gasną lub w inny sposób dają znać o tym, że elektryka w Waszym aucie wariuje. Szybko też możecie odczuć, że funkcja ABS zanika i powraca co jakiś czas lub też cały układ zupełnie przestaje działać.

Jak zweryfikować podejrzenie awarii regulatora napięcia?

Jeśli opisane oznaki nie stanowią dla Was wystarczającego potwierdzenia, że uszkodzeniu uległ regulator napięcia, możecie samodzielnie w bardzo prosty sposób postawić prawidłową diagnozę. Jedyne, co będzie Wam do tego potrzebne, to miernik uniwersalny. Z jego pomocą możecie sprawdzić, jakiej wysokości napięcie ładowania generowane jest przez regulator. Pomiar ten musicie przeprowadzić na włączonym silniku, co może od razu wykluczać auta, w których awaria regulatora doprowadziła do wyłączenia samochodu i zablokowała możliwość ponownego startu motoru.

Prawidłowe napięcie przekazywane z alternatora, poprzez regulator, na akumulator, zwykle powinno wynosić pomiędzy 13,8 a 14,5 V. Jeśli po przystawieniu miernika do akumulatora, wskaźnik pokaże wartość 15 lub więcej volt (równie dobrze może to być 16, 18 czy 19), możecie mieć praktycznie stuprocentową pewność, że uszkodzeniu uległ regulator napięcia. Co zrobić w takiej sytuacji?

Jak postępować w przypadku usterki regulatora napięcia?

Oczywistym rozwiązaniem problemu jest jak najszybsza wymiana uszkodzonego regulatora napięcia na nowy. I tu uwaga – starajcie się wybierać oryginalne regulatory i omijajcie szerokim łukiem niskiej jakości zamienniki. Opisane wyżej usterki wywołane awarią regulatora pokazują, jak ważny jest to element. Jego uszkodzenie może unieruchomić auto, doprowadzić do awarii wielu systemów, a nawet całej elektryki samochodu.

Uszkodzony regulator napięcia, jeśli pozostawicie niezabezpieczone auto na całą noc, może również łatwo doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora, a tym samym skrócić poważnie jego żywotność lub poważnie go uszkodzić. Jeśli więc w Waszym aucie regulator napięcia ulegnie awarii, a do warsztatu możecie wybrać się dopiero następnego dnia, zawsze odłączajcie akumulator w pozostawionym pod domem samochodzie.

Popularne z kategorii Regulator napięcia

Regulator napięcia AS-PL ARE0006
25,00 zł
5.0 (1 ocen)
Regulator napięcia MAXGEAR 10-0176
27,00 zł
0 (0 ocen)
Regulator napięcia BOSCH F 00M A45 300
101,00 zł
5.0 (1 ocen)
Regulator napięcia AS-PL ARE0008
82,00 zł
5.0 (1 ocen)
Regulator napięcia FEBI BILSTEIN 17202
40,00 zł
0 (0 ocen)
Regulator napięcia BOSCH F 00M 144 155
133,00 zł
5.0 (1 ocen)
Regulator napięcia w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Regulator napięcia pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Regulator napięcia
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
11 komentarzy
Czy to też uszkodzony regulator:po zapaleniu silnika nie rośnie lampka akumulatora,nie ma wspomagania,cofnę kluczyk i ponownie odpakę-wszystko działa ok.I tak za każdym odpaleniem.Fiat Punto
U mnie dziwna sprawa. Rok temu robiony alternator ( łożyska i szczotki ) a teraz np wczoraj na drodze ekspresowej jadąc 90 i wymijając pojazd przyspieszyłem do 105km/h zapaliła się kontrolka akumulatora, gdy pojazd wrócił do 85-90 zgasło. Dziś już gorzej bo jadąc 60 się święci, zwalniając do ,45-50 nie świeci ale ... Po przejechaniu 20 km wyczułem że nie ładuje. Zapaliła się lampka ABS oraz trakcja. Radio zaczęło szwankować .. czy to alternator czy regulator ..
A co jeśli mniej
U mnie napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika wynosi 14,91V. czy mam uznać, że jest Ok czy wymieniać regulator?
W moim przypadku dioda akumulatora miga (czasem świeci mocnym ciągłym światłem) przy zmniejszeniu prędkości jazdy. Najczęściej gdy "daję na dwujkę". Raz nawet po skręcie w prawo zgasł mi samochód. Nie zawsze też mi zapala od razu. Czy to może być wina regulatora napięcia, czy może to coś innego?
Witam czy ktoś spotkał się z takim problemem jak odpale samochód to na wolnych obrotach migocze oświetlenie w kabinie i śawiatła reflektorów także migoczą dodam gazu i wszystko ustaje czy to tez jest wina regulatora napięcia?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki regulator jest w alternatorze Bosch 0 986 043 680 14v 100a, Vectra B 97r x16xel. PS. Ewidentnie mam 18v na regulatorze, mogę przejechać 300m do mechanika czy lepiej wziąć lawetę, bo komputer się spali?
Kiedys miałem podobne podejrzenie, ale na szczęście sprawdziłem to w sposób w tym artykule opisywany. Miernik uniwersalny pokazał jednak prawidłową wartość, więc nadal nie byłem pewien co jest nie tak. Dopiero wizyta u mechanika pokazała, że problem leżał gdzie indziej. Opisywany sposób sprawdzenia regulatora jak najbardziej prawidłowy, polecam w ten sposób sprawdzać
Oj tak, trzeba bardzo uważać na tanie, beznadziejne zamienniki. Moi klienci już nie raz dali się nabrać na opowieści sprzedawców. Ja osobiście zawsze zamawiam u Was, więc mam pewność co do jakości i tak też polecam robić moim klientom.
U mnie objawem uszkodzenia regulatora napięcia było większe napiecie ladowania na biegu jałowym przy wylaczonych odbiornikach. Wymiana pomogła. Świetny artykuł!
Miałem podobny problem z regulatorem napięcia. Jak odpaliłem samochód to lampki na desce rozdzielczej zaczęły migać jak na choince.. Okazało się, że uszkodzony został regulator. Na szczęście nie jest to kosztowna sprawa

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze