-10% NA CZĘŚCI UKŁADU HAMULCOWEGO! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

5
5
1
1
0
0
9
9
4
4
5
5
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jakie objaw daje uszkodzona pompa oleju? Co jeszcze może wpływać na niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania?

„Mam problem z niskim ciśnieniem oleju w silniku. Czy to może być wina pompy oleju? A jeśli tak, to czy muszę ją wymieniać?” Tak, problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w silniku mogą wynikać z awarii pompy i wówczas zdecydowanie należy ją wymienić. Jak najszybciej. Ale mogą też wynikać z innych przyczyn, które należy wcześniej wykluczyć.

Niskie ciśnienie oleju w silniku - uszkodzenie pompy oleju. Kup u nas nawet 40% taniej

Dlaczego niskie ciśnienie oleju silnikowego jest tak niebezpieczne?

Olej silnikowy to zdecydowanie najważniejszy samochodowy płyn eksploatacyjny. Ktoś mógłby wprawdzie zaprotestować, że najważniejsze jest przecież paliwo, bez którego żadne auto nie pojedzie, ale to nie prawda. Kiedy braknie bowiem paliwa, samochód stanie, ale po zatankowaniu ruszy dalej. Gdy natomiast braknie oleju silnikowego, auto stanie i nigdy nigdzie już nie pojedzie, chyba że na złom lub do warsztatu na wymianę silnika.

Aby olej samochodowy mógł pełnić swoją funkcję odpowiednio, musi być utrzymywany na odpowiednim poziomie ciśnienia. Ciśnienie to gwarantuje prawidłowe krążenie w układzie i tym samym prawidłowe smarowanie. Niskie ciśnienie oleju to sygnał, że w układzie smarowania dzieje się coś niedobrego i należy natychmiast zareagować.

Co może powodować spadek ciśnienia oleju samochodowego?

Przyczyn niskiego ciśnienia oleju silnikowego może być kilka. Uszkodzenie pompy oleju jest bez wątpienia jedną z nich, zanim jednak zabierzecie się za jej wymianę, sprawdźcie najpierw, czy nie macie również innych problemów mogących powodować spadek ciśnienia oleju. Co to za problemy? Pierwszym i najbardziej oczywistym, który zresztą najłatwiej jest potwierdzić lub wykluczyć, jest niski poziom oleju silnikowego w układzie smarowania. Być może wynika to ze zwykłego zapomnienia o konieczności jego dolewania (regularnie, co jakiś czas), a być może jest to efekt powstania poważniejszej nieszczelności. Nieszczelność taką z reguły łatwo jest rozpoznać, ponieważ uciekający nią olej pozostawia bardzo widoczne ślady.

Czasem bywa i tak, że winę ponosi nie uszkodzona pompa oleju, a sam silnik. Jeśli Wasza jednostka z jakiegoś powodu spala ponadnormatywne ilości oleju silnikowego, siłą rzeczy jego ubytki w układzie będą znaczne i po jakimś czasie (bez uzupełniania) jego ciśnienie spadnie. Spalanie dużych ilości oleju przez silnik rozpoznać można choćby po kolorze spalin, które w takim przypadku mają zwykle niebieskawy kolor.

Jakie są objawy uszkodzenia pompy oleju i do czego mogą prowadzić?

Pompy oleju teoretycznie są urządzeniami bardzo trwałym, w praktyce jednak lubią się psuć szybciej, niż założył to ich producent. W niektórych modelach aut nawet dużo szybciej. Jak objawia się uszkodzenie pompy oleju? Właśnie spadkiem ciśnienia tego smarowidła. Jeśli kontrolka się zapali, a Wy odpowiednio szybko zdążycie zareagować, najprawdopodobniej unikniecie jakichkolwiek problemów wynikających z niskiego ciśnienia oleju w układzie. Ale uwaga! Awaria pompy oleju może nastąpić nagle i zupełnie niespodziewanie, obniżając gwałtownie ciśnienie smarowidła, a tym samym jakość smarowania silnika. Przy dużych prędkościach taka sytuacja może doprowadzić nawet do błyskawicznego zatarcia jednostki napędowej.

I jeszcze jedno. Zanim obwinicie pompę olejową, wymieńcie najpierw czujnik ciśnienia oleju. To małe ustrojstwo jest bowiem najczęstszą przyczyną nieuzasadnionego zapalenia się kontrolki poziomu oleju.

Popularne z kategorii Pompa oleju

Pierścień uszczelniający CORTECO 12012709B
12,00 zł
4.5 (2 ocen)
Pierścień uszczelniający FEBI BILSTEIN 31144
19,00 zł
5.0 (1 ocen)
Pompa oleju PIERBURG 7.29621.05.0
314,00 zł
0 (0 ocen)
Pompa oleju PIERBURG 7.29246.01.0
927,00 zł
0 (0 ocen)
Pompa oleju MAGNETI MARELLI 351516000048
364,00 zł
0 (0 ocen)
Pompa oleju FEBI BILSTEIN 08551
390,00 zł
5.0 (1 ocen)
Pompa oleju w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Pompa oleju pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Pompa oleju
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
7 komentarzy
W moim aucie Mercedes ML 350 rok 2013 , przy przebiegu 320 tys km zatarł się silnik . Jadąc A1 180 km/h silnik nagle zgasł , szczęście miałem ze MOP był 500 m dalej i dojechałem z pędu . Rozebrałem silnik i okazało się ze pompa oleju była przyparta. Nadmieniam ze auto było serwisowane w Mercedesie Auto Felik w Bydgoszczy . Przed zatarciem silnika w/w firma wymieniała w aucie kolektory dolotowe i czujnik temperatury chłodnicy , przejechałem autem około 1500 km i się zatarł. Nie wiem czy ma to jakiś związek z ta naprawa ale do dzis mnie ta sytuacja nurtuje. Koszt naprawy w/w to około 15 tys zł i mam niedosyt do dzis z tym co mi się przytrafiło tymbarskiej ze auto było u nich serwisowane i nikt nie sprawdzał przy przeglądach ciśnienia oleju .
Stoję w Berlinie. Kontrolka oleju żółta. Serwis alarm na czerwono. Niedziela rano. O8.2021. Co robić
Zaczęło się od braku homulca BMW E61 SILNIK N47 ZAKUPIŁEM NOWĄ POMPĘ W SERWISIE KOSZT OKOŁO 2 TYŚ. MECHANIK WYMIENIŁ NA NOWĄ ZNAJDUJE SIĘ MISCE OLEJOWEJ. HAMULCE OK ,ALE Z SILNIKA JEST DZIWNY DELIKATNIE SŁYSZALNY DŹWIĘK. SPRAWDZIŁ CIŚNIENIE KTÓRE POWINNO WYNOSIĆ 4BAR JEST 2,5BARA. ZAZNACZAM ,ŻE WCZEŚNIEJ NA STAREJ POMPIE TEGO OJAWU NIE BYŁO. POZA TWRDYM HAMYLCEM WSZYSTKO BYŁO W NORMIE. CZYŻBY MECHANIK POPEŁNIL JAKIŚ BŁĄD?
Zdecydowanie tak, jak będziesz wymieniał lub regenerował wymień olej. Lepiej dmuchać na zimne, bo jeśli coś uszkodziło pompę to może uszkodzić inne elementy.
Ja po sprawdzenia ciśnienia mam 0.4bar na wolnych obrotach co ma być od 1,7 do 2.0 więc mechanik wykluczył czujnik cisnienia oleju a więc pozostaje pompa oleju.
Niedawno też miałem podobny przypadek u siebie bo zauważyłem spadek ciśnienia oleju. Od razu pomyślałem, że to może być pompa. Na szczęście po wizycie u mechanika okazało się, że nie chodzi o to. Teraz wszystko już wróciło do normy, ale warto od razu reagować na takie przypadki bo nigdy nie wiadomo o co może chodzić
Aby zapobiegać takim sytuacjom zawsze ale to zawsze należy sprawdzać poziom oleju w silniku. Sprawny układ smarowania to podstawa, gdyż ma on decydujący wpływ na właściwą pracę silnika. Chociaż raz na jakiś czas trzeba kontrolować jego stan bo inaczej mogą czekać nas poważne konsekwencje

Powiązane artykuły

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.

czytaj więcej >
Zmiana opon zimowych na letnie. Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Kiedy można się już bezpiecznie pozbyć opon zimowych i zastąpić je letnimi? Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?

czytaj więcej >
Opony wielosezonowe. Czy warto? Względy bezpieczeństwa oraz oszczędności

Czy warto inwestować w opony wielosezonowe? Jak wyglądają pod względem bezpieczeństwa jazdy i szeroko rozumianej oszczędności?

Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?

czytaj więcej >
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jakiej firmy są najlepsze?

Jakie wycieraczki samochodowe warto kupić? Wycieraczki jakiej firmy są najlepsze?

Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz naszej porady