-10% NA UKŁAD ZAWIESZENIA! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

2
2
2
2
0
0
4
4
5
5
2
2
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Kod błędu DTC B1267 w Renault i nie tylko. Co może oznaczać i dlaczego niełatwo jest go prawidłowo zinterpretować?

System OBD, a obecnie OBD II to naprawdę potężne narzędzie w rękach diagnosty. Jednak system ten potrafi jednocześnie przyprawić o ból głowy każdego kierowcę, który próbuje na własną rękę odczytać i zinterpretować kody błędów. Widać to doskonale na przykładzie błędu DTC B1267 pojawiającego się m. in. w autach marki Renault. Dlaczego?

Omówienie błędu B1267 Renault - jak sobie poradzić z błędem?

Kody błędów DTC (z ang. Diagnostic Trouble Code) to nic innego jak oznaczenia składające się z szeregu liter oraz cyfr, za pomocą których komputer pokładowy samochodu zapisuje rodzaj wykrytej usterki. Kod DTC to zwykle litera odnosząca się do układu, w jakim doszło do awarii oraz rząd 4 cyfr ustalających dokładne miejsce usterki i pomagających diagnoście prawidłowo zinterpretować sam kod. To tyle w teorii. A jak wygląda to w praktyce? Dlaczego kod DTC B1267 może przysporzyć niemałych problemów?

Problemy z odczytywaniem kodów błędów DTC. Skąd się biorą i jak należy sobie z tym radzić?

Mogłoby się wydawać, ze dysponując tak doskonałym rozwiązaniem, jak kody błędów DTC, które – przynajmniej w teorii – wskazują nam, co i kiedy się zepsuło, eksploatacja dowolnego samochodu będzie samą przyjemnością. Przecież w razie jakiejkolwiek awarii, jakichkolwiek problemów z autem, wystarczy odczytać kod błędu i od razu wiemy, co trzeba zrobić. Co wymienić. Niestety, w praktyce ten sposób działania to droga donikąd. A raczej do całej masy niepotrzebnych wydatków. Dlaczego? Powodów ku temu jest co najmniej kilka, w tym za najważniejsze należy uznać:

  • ilość możliwych błędów DTC – samych podstawowych kodów błędów DTC mamy ok. 1600;
  • różne odczyty błędów otrzymywane za pomocą różnych urządzeń diagnostycznych – jest to dość ciekawe, a rzadko poruszane, choć potwierdzone przez praktykę zagadnienie;
  • trudność prawidłowej interpretacji kodów błędów – sam kod to jedynie wskazówka, nigdy odpowiedź na pytanie, co się zepsuło;
  • różne znaczenia tych samych kodów błędów w przypadku różnych marek aut – omawiany kod błędu DTC B1267, jak sami zobaczycie, co innego może oznaczać w przypadku Opla, a co innego w przypadku poszczególnych modeli Renault.

Wystarczy, że poszukując prawidłowej interpretacji kodu DTC B1267 pominiecie którykolwiek z powyższych punktów, a możecie zostać zaprowadzeni na manowce. Przykład? Poszukiwanie odpowiedzi na znaczenie błędu DTC B1267 bez uwzględnienia marki samochodu.

Błąd DTC B1267 w różnych samochodach. Na co może wskazywać?

Jeśli w Waszym samochodzie pojawi się błąd DTC B1267 i chcąc go zinterpretować (dowiedzieć się, co oznacza i jak powinniście postąpić w razie jego pojawienia się), zapewne w pierwszej kolejności traficie na informację o tym, iż błąd DTC B1267 to nic innego, jak „silnik ze sprzężeniem zwrotnym – awaria prawego obwodu dolotu powietrza”. Kod B1267 jest ogólnym kodem usterki wskazującym na awarię obwodu prawego wlotu powietrza do serwomotoru. Serwomotor ten pomaga kontrolować przepływ powietrza w prawej części dolotu, a jego awaria oznacza problemy z:

Przyczyn wystąpienia tej awarii i pojawianie sią omawianego kodu może być kilka, tak jak kilka może być sposobów na usunięcie problemu. Ale to nie wszystko, bo drążąc głębiej temat, możecie odnaleźć informację, że w przypadku aut marki Renault kod błędu DTC B1267 prowadzi w zupełnie innym kierunku. W jakim?

Błąd DTC B1267 w autach marki Renault. Co oznacza i jak można sobie z nim poradzić?

Jeśli jesteście posiadaczami jednego z modeli Renault wyposażonego w system OBD II, kod błędu DTC B1267 również może oznaczać opisane wyżej problemy z dolotem. Ale może również wskazywać na całkowicie odmienny problem. Jak opisują to niektórzy eksperci, w Renault kod błędu DTC B1267 należy odczytywać w sposób następujący:

  • B – OBD-II Diagnostic Body (B) Trouble Code For Engine
  • 1 – Fuel And Air Metering
  • 2 – Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input
  • 6 – Cylinder 4 Contribution/Balance Fault
  • 7 – Shift/Timing Solenoid Malfunction/ 3-2 Shift Solenoid Circuit Electrical

Kod ten może oznaczać więc np. niewłaściwą pracę czujnika wału korbowego wysyłającego sygnał do komputera sterującego wtryskiem paliwa i zapłonem, co przekłada się na:

Zwykle problem ten nie umożliwia dalszej jazdy, ale błąd taki nigdy nie powinien być ignorowany, gdyż może np. zakończyć się zniszczeniem katalizatora.

Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
1 komentarz
Mam auto marki Renault wyposażone w system OBD II i trafiłem tutaj, bo pojawił się w nim taki dokładnie kod błędu i to już jakiś czas temu. Faktycznie zaobserwowałem też wzrost zużycia paliwa w porównaniu z tym co było wcześniej. Wygląda na to, że dzięki tej poradzie namierzyłem problem i jest to niewłaściwa praca czujnika wału karbowego jak można wyżej przeczytać. Dobrze to wiedzieć. Dzięki za przydatny artykuł.

Powiązane artykuły

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.

czytaj więcej >
Zmiana opon zimowych na letnie. Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Kiedy można się już bezpiecznie pozbyć opon zimowych i zastąpić je letnimi? Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?

czytaj więcej >
Opony wielosezonowe. Czy warto? Względy bezpieczeństwa oraz oszczędności

Czy warto inwestować w opony wielosezonowe? Jak wyglądają pod względem bezpieczeństwa jazdy i szeroko rozumianej oszczędności?

Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?

czytaj więcej >
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jakiej firmy są najlepsze?

Jakie wycieraczki samochodowe warto kupić? Wycieraczki jakiej firmy są najlepsze?

Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze