-10% NA UKŁAD KLIMATYZACJI ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

3
3
0
0
0
0
7
7
5
5
8
8
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Silniki Volvo D3, D4 i D5. Na co muszą się przygotować właściciele aut napędzanych tymi szwedzkimi dieslami?

Volvo to uznany i szanowany producent samochodów słynących z wysokiej jakości i trwałości. Od jakiegoś czasu Volvo produkuje też własne silniki wysokoprężne noszące oznaczenia D3, D4 i D5. Jeśli jednak chodzi o ich jakość i trwałość, zdania wśród kierowców są dość mocno podzielone.

Oznaczenia silników Diesla od Volvo

Jak przystało na szwedzką solidność i zamiłowanie do uporządkowania, silniki marki Volvo posiadają bardzo jasne i łatwe w interpretacji oznaczenia. Zgodnie z przyjętą przez producenta zasadą, motory napędzane benzyną noszą oznaczenia rozpoczynające się od litery „T”, natomiast diesle od litery „D”. Cyfra następująca po pierwszej literze odpowiada zawsze mocy konkretnej jednostki napędowej, dlatego też silniki wysokoprężne pod względem mocy należy uszeregować w kolejności: D3, D4 oraz D5. Dla porządku trzeba dodać, że całą gamę silników z rodziny wysokoprężnych diesli otwiera silnik D2.

Szczegółowe oznaczenia omawianych silników przedstawiają się następująco:

  • D3 - D5204T7 to silnik pięciocylindrowy, rzędowy, wysokoprężny z doładowaniem, wyposażony w układ wtrysku typu common rail. Pojemność 2 litrów zapewnia mu 136 KM mocy.
  • D3 – D4204T9 jest jednostką czterocylindrową o niemal identycznych szczegółach technicznych, jak model D5204T7. Różnica polega na mocy zwiększonej do 150 KM.
  • D4 – D5204T3 stanowi doskonały przykład słynnych pięciocylindrowców Volvo. Jest to motor rzędowy, wysokoprężny, z doładowaniem i wyposażony we wtrysk common rail. Pojemność 2 litrów zapewnia mu 163 KM mocy.
  • D4 – D4204T5, D4204T14 to silniki czterocylindrowe o specyfikacji identycznej jak opisany powyżej. Oba motory maja 2 litry pojemności, co zapewnia im odpowiednio 180 i 190 KM mocy.
  • D4 – D5204T21, czyli ostatni z modeli D4, posiada pięć cylindrów, pojemność zwiększoną do 2,4 litra oraz moc 190 KM. Produkcję tego modelu marka Volvo rozpoczęła w 2013 roku.
  • D5 – D5244T11, D5244T15 to również wysokoprężne silniki pięciocylindrowe z wtryskiem common rail, rzędowe, wyróżniające się jednak podwójnym doładowaniem. Pojemność 2,4 litra daje im moc na poziomie 215 KM.
  • D5 – D4204T11 jest najmocniejszą jednostką napędową z rodziny. Czterocylindrowy motor o podwójnym doładowaniu i pojemności 2 litrów dysponuje mocą na poziomie 225 KM.

Wady, zalety i eksploatacyjne ciekawostki

Silniki D3 i D4 są do siebie dość podobne pod względem wad, zalet, jak i charakterystyki eksploatacji. W obu typach eksperci podkreślają doskonałe, precyzyjne dawkowanie paliwa dopasowane do obciążenia jednostki oraz świetne osiągi uzyskiwane dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii i współpracy z kołem dwumasowym. Ważną rolę odgrywa tu również technologia start&stop, zmniejszająca poziom spalania. Problem stanowić mogą za to wysokie koszty obsługi oraz fakt, że w silnikach D3 i D4 często występują awarie paska alternatora wraz z napinaczem. W motorach D3 kierowcy dodatkowo narzekają na problemy z uszczelką głowicy, a nawet z pękającym blokiem silnika.

Silniki D5 zyskały sobie uznanie kierowców jako jednostki stosunkowo mało awaryjne, dynamiczne, gwarantujące niski poziom spalania i wysoką kulturę pracy. Są to jednak silniki wymagające sporej troski i dokładnego przestrzegania wszystkich zaleceń producenta, zwłaszcza jeśli chodzi o stosowany olej oraz wymiany filtrów. Silniki D5 źle znoszą słabej jakości paliwo i nieprawidłową higienę pracy, czyli np. jazdę wyłącznie po mieście. Koszty ewentualnej naprawy czy wymiany są w ich przypadku spore, za to odpowiednio traktowane są w stanie podobno przejechać nawet 1 mln km!

Popularne z kategorii Silnik

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-cess 5W40 5 litrów
121,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 5 litrów
155,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-Clean EFE 5W30 5 litrów
136,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej CASTROL Edge LL 5W30 5 litrów
206,00 zł
0 (0 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean 5W40 5 litrów
148,00 zł
4.8 (46 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 673
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
23 komentarze
Silnik D3 150 km czterocylindrowy przejechane 260 tys wymieniany rozrząd i oleje śmiga jak nowy spalanie 4,6 literka na 100km najbardziej oszczędne silniki. Może przydało by się z 20 kucy więcej ale to auto rodzinne nie sportowe
D3 – D4204T9 jest jednostką czterocylindrową o niemal identycznych szczegółach technicznych, jak model D5204T7. Różnica polega na mocy zwiększonej do 150 KM. To jest czyste oszóstwo.
Ja też potwierdzam, że D3 występuje w wersji 5cio cylindrowej o fabrycznej mocy 150KM, więc artykuł nierzetelny.
A gdzie silnik D5244T17 ???
Cześć Mam XC60 z D5 silnik ma przejechane 300 000, jest drobny problem, przy odpalaniu z wydechu idzie siwy dym, trawa to ok 2 sekund, potem jest ok. Ktoś wie co to może być??? Świece żarowe są ok
naprzerabiali ( na szcescie ) znajomi a nie ja tych wynalazków po 2011r ze stajni volvo....niestety ekoterroryzm dotknął i tą markę...ostatni godny polecenia to D5 205KM ....ujeżdzamy obecnie xc90 z D5 200kuca i ponad 30000km i nic...smiga jak wtedy gdy byl nowy....nasze s80 z 2.4D 163kunia sprzedalismy znajomemu jak miał 440000km i on ma juz prawie 70000km i dalej jezdzi nic nie robił przy aucie ....wiec jak diesel to tylko 2.4 D5
Witam ,mieszkam w angli zakupilem volvo v60 d4 r-design 2014 Jeden wlasciciel service volvo przebieg 117.345 .Na co musze zwracac usage przy autku .
czytaj ze zrozumieniem to co napisał autor
A jak wypadają silniki 2,4 pojemności np. 205 koni lub 185 . Jak wypadają w Eksploatacji bo widzę że same są tutaj najnowsze jednostki napędowe.
Skoda octavia 1,9 nowa z salonu przy 160tys km silnik w kawałkach znana wada tureckich korbowodów salon umywa rece wiec o czym tym czlowieku piszesz
Byłem przekonany, że ten silnik to nacenniejszy element auta, więc na inne drogie usterki przymykałem oko. Auto ze Szwecji, by przebieg był znany. Sam głównie w trasie jeździłem, tak jak diesel lubi i jeszcze przed 300 000 oryginalnego przebiegu silnik padł. Odradzam. Lepiej byle fiata, forda lub opla, a najlepiej skodę, bo tańsze naprawy, a nawet dłużej posłużą, niż przereklamowane volvo.
Zdecydowanie i smiało mogę polecić silnik 2,4 D-5 220 Km (162KW) o normie spalin Euro 6 Najlepiej współpracuje z aut. skrzynią biegów aisin Sinik produkowany od 2015-2017 r Jest to najlepszy i najbardziej dedykowany silnik do Volvo XC60 rewelacyjne osiągi 420NM Volvo po 2017r zaprzestało już produkcji tych naprawdę udanych silników. Kto był bardziej kumaty w tych czasach to własnie wybierał ten silnik 2,4 2 litrowe diesle to porażka w takich autach jak XC60 Tylko 2,4 a najlepszy D-5 chociaż D-4 też są przyzwoite jest ich stosunkowo więcej na rynku gdyż były o wiele tansze w zakupie nowego .
Posiadam volvo xc60 z 2015 r D3 5 cylindrowy silnik Niestety przy 115,000 km pekl blok silnika
Auto kupiłem przy przebiegu 169000km. W tej chwili ma już ponad 400 000km i kompletnie żadnych problemów z silnikiem. Podstawa olej co 10- 12 tys. i tankowanie dobrego paliwa. Co 3 tankowanie Vpower Shell. Dodatkowo aplikacja Xado 1Stage. D5 to bajka POLECAM. Kolejne Volvo zapewne D5 200 km.
Posiadam volvo xc 60 2l 163k silnik 5 cylindrów zrobiłem 200 000 tys km od 2011r prócz rozrządu żadna naprawa p0lecam
a co tu wyjaśniać ?
Jak autor wyjaśni fakt że posiadam Volvo z silnikiem D3 i ma on 5 cylindrów ??????
Przebieg 82000 miesiąc po gwarancji pęka blok silnika między drugim a trzecim cylindrem. Salon umywa ręce Volvo Polska również.
Silniki w volvo v60 d4 2.0 to porażka, marka zawodzi kompletnie, auto padlo po gwarancji, wszyscy mają świadomość wad ale pytani udają że nie słyszeli, a okazuje wystarczy wejść na forum volvo i poczytać, z moich doświadczeń -, nigdy więcej
Posiadam Volvo z silnikiem D5, jest on idealnie dobrany pod masę samochodu. Póki co mnie nie zawiódł. Mogę polecić z czystym sumieniem.
Wiadomo, że nie ma idealnych siników. Każdy ma swoje wady i zalety, jednak są takie, w przypadku których można być spokojnym. Do zeszłego roku byłem posiadaczem samochodu Volvo z silnikiem D4 i ta jednostka nigdy mnie nie zawiodła. Super samochód
Nie polecam
Miałem już do czynienia z silnikami Volvo i przyznam szczerze, że póki co mnie nie zawiodły, nie zauważyłem minusów. Faktycznie są mało awaryjne, wielki plus za to.

Powiązane artykuły

Błąd DF011 - zasilanie czujników elektrozaworu. Jak sobie poradzić z błędem?

Błąd DF011 – zasilanie czujników elektrozaworu. Co oznacza, jakie problemy mu towarzyszą i jak można sobie z nim poradzić?

Pytania o błąd DF011 nie są częste, ale co jakiś czas trafiają one do naszych ekspertów iParts.pl czy też na internetowe fora motoryzacyjne. Skoro nie są częste, więc i sam błąd nie wydaje się być regularnie powtarzającym się problemem. Co jednak zrobić, gdy już się pojawi? Jakie zjawiska towarzyszą błędowi DF011 i w jaki sposób każdy z nas może sobie z nim poradzić?

czytaj więcej >
Co zrobić gdy silnik spala olej? Jak rozpoznać usterkę?

Co zrobić, gdy silnik spala olej? Jak rozpoznać taką usterkę i jak postępować, gdy już do niej dojdzie?

Zaczynacie podejrzewać lub wręcz macie pewność, że Wasze auto spala olej w nadmiernej ilości? Zastanawiacie się, co zrobić, aby ten zwiększony pobór oleju jakoś ograniczyć? Rozwiązanie problemu zależy od jego przyczyn, o ile problem ten faktycznie występuje. Ale po kolei.

czytaj więcej >
Zajączkowanie (kangurowanie) silnika na przykładzie 1.5 TSI. Aktualizacja oprogramowania jako rozwiązanie problemu

„Zajączkowanie” i „kangurowanie” samochodów z silnikami 1.5 TSI. Czy aktualizacja oprogramowania okazała się być wystarczającym rozwiązaniem tego problemu?

Na przełomie 2019 i 2020 roku mieliśmy całą plagę problemów z silnikami 1.5 TSI. Wyposażone w nie samochody „skakały”, „zajączkowały” i „kangurowały” podczas ruszania i nie tylko. Czy problem ten udało się rozwiązać? Czy zakup auta z silnikiem 1.5 TSI można obecnie uznać za bezpieczny?

czytaj więcej >
Szarpanie silnika i falowanie obrotów. Sprawdź czy nie wydmuchało uszczelki z kolektora ssącego?

Mocne szarpanie silnika i falowanie obrotów? Przyczyną może być uszkodzona uszczelka kolektora ssącego!

Silnik zaczyna szarpać, obroty falować, a do tego pojawiają się objawy choćby w postaci zwiększonego spalania czy kłębów czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej? To może być efekt uszkodzonej uszczelki kolektora ssącego. Jak to potwierdzić?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze