-10% NA FILTRY! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

7
7
1
1
4
4
2
2
0
0
6
6
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Zużyta cewka zapłonowa nie zawsze daje oczywiste objawy. Zobacz, co powinno zwrócić Twoją uwagę

W samochodach określanych obecnie jako youngtimery, cewki zapłonowe stanowiły ciągły problem. Zużywały się bardzo szybko i powodowały kłopoty z układem zapłonowym. Po wprowadzeniu układów elektronicznych problem ten przycichł, ale wrócił wraz z nowymi cewkami jednoiskrowymi. Jeśli cewki takie zaczną wykazywać objawy zużycia, jedynym rozwiązaniem jest ich wymiana.

Zużyta cewka zapłonowa - jak zdiagnozować zużycie?

Popularne objawy zużycia cewki zapłonowej

Gdy mowa o najpowszechniejszych objawach zużywania się cewek zapłonowych, w pierwszej kolejności należy wskazać na tzw. wypadanie zapłonów oraz na całkowity brak iskry na jednym z cylindrów. Jeśli objawem tym będzie brak iskry, nie musimy obawiać się jego przeoczenia. System diagnostyki pokładowej wychwyci go natychmiast i poinformuje nas o problemie za pomocą kontroli check engine. Jeśli jednak zużywająca się cewka zapłonowa stanie się przyczyną wypadania zapłonów, wówczas objaw ten może pozostać przez nas przez dłuższy czas niezauważony. Dlaczego? Ponieważ problem ten może umknąć uwadze oprogramowania odpowiedzianego za pracę silnika i nie zostaniemy o nim w żaden sposób poinformowani. W sytuacji uprzywilejowanej znajduję się tu posiadacze najnowszych modeli aut, w których układy nadzorujące skład spalin są wyjątkowo czułe i mają bardzo dużą szansę wykrycia opisanego problemu.

Jakie efekty daje zużywające się cewka?

Gdyby jednak system zawiódł lub samochód nie był w niego wyposażony, pozostaje nam zawsze stara dobra diagnoza, którą przyjdzie nam postawić na podstawie występujących efektów zużycia cewki zapłonowej. Problem w tym, że efektów tych może być naprawdę sporo i nie są one raczej jednoznaczne.

Zwracać musimy przede wszystkim uwagę na zachowanie silnika. Bardzo możliwe, że zużyta cewka zapłonowa przyniesie efekt w postaci jego nierównej pracy, pojawiającej się zwłaszcza podczas przyśpieszania bądź też na postoju. Często z taką nierówną pracą silnika będziemy mieli do czynienia dopiero w momencie, gdy nasza jednostka napędowa odpowiednio się rozgrzeje.

Oprócz nierównej pracy jednostki, zużywająca się cewka zapłonowa może również przynosić objawy w postaci problemów z uruchomieniem samochodu, falujących obrotów silnika, szarpania i okresowych spadków mocy, a także – co chyba najtrudniej jest od razu zauważyć – w postaci wzrostu zużycia paliwa.

Postępowanie w przypadku problemów z cewką

Jeśli już zauważymy pierwsze objawy zużywania się cewki zapłonowej (lub też wyręczy nas w tym system pokładowy), musimy pamiętać o tym, że sama wymiana cewki na nową to nie wszystko. Bardzo ważne jest uprzednie dokładne sprawdzenie wszystkich elementów współpracujących z cewką, może się bowiem okazać, że prawdziwą przyczyną problemu nie jest sama cewka, ale np. świeca zapłonowa, rozdzielacz lub przewody. W takiej sytuacji wymiana zużytej cewki będzie jedynie chwilowym rozwiązaniem i należy spodziewać się szybkiego powrotu niesprawności układu zapłonowego.

Nawet jeśli okaże się, że elementy współpracujące ze zużytą cewką zapłonową są sprawne, warto wymienić je wszystkie razem. Dotyczy to zwłaszcza świec i przewodów zapłonowych, a w przypadku aut wyposażonych w rozdzielacz zapłonu, powinniśmy wymienić również kopułkę i palec rozdzielacza.

Popularne z kategorii Cewka zapłonowa / zespół cewek

Cewka zapłonowa NGK 48206
104,00 zł
4.8 (16 ocen)
Cewka zapłonowa DELPHI GN10401-12B1
351,00 zł
5.0 (12 ocen)
Cewka zapłonowa NGK 48041
108,00 zł
4.8 (16 ocen)
Cewka zapłonowa NGK 48042
122,00 zł
4.8 (16 ocen)
Cewka zapłonowa NGK 48005
103,00 zł
4.8 (16 ocen)
Cewka zapłonowa NGK 48003
99,00 zł
4.8 (16 ocen)
Cewka zapłonowa / zespół cewek w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Cewka zapłonowa / zespół cewek pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Cewka zapłonowa / zespół cewek
Interesuję się motoryzacją od dziecka. Ta pasja w połączeniu z wykształceniem umiejscowiła mnie tam, gdzie znajduję się obecnie. To daje mi szansę rozwoju i dzielenia sę swoją wiedzą z szerokim gronem Użytkowników.
5 komentarzy
W moim przypadku, cewka miała uszkodzenie, polegające na tym ze jak się nagrzała od silnika, to dostawała lekkiego przebicia. Skutkiem tego było leciutkie poszarpywaniem np. jadąc autem pod górę.
Wymieniłem cewke zapłonowa w lagunie 3 2.0 benzyna silnik Nissana. I brakło iskry. Wszędzie brak. Cewke założyłem boscha prawdopodobnie miała przebicie. Co robić
Bardzo ciekawy artykuł, warto wiedzieć jak w takich sytuacjach postępować. Kiedyś cewki były dość częstą przyczyną problemów, teraz są bardziej niezawodne, jednak czasem dochodzi do ich awarii. Sam niedawno miałem taki problem, w moim przypadku musiałem jeszcze wymienić swiece. Warto udać się do sprawdzonego mechanika
Peugeot 107 - Problem z odpaleniem ( rozrusznik kręci a zero reakcji układu zapłonowego) np. po umyciu samochodu lub poranny przymrozek. Cewki są bardzo czułe na wilgoć. Po kilku godzinach ogrzania auta w słońcu - zapala na rys i jeździ jakby z fabryki wyjechał.
U mnie zużyta cewka pokazała się przez szarpanie silnika, najdziwniej auto zachowywało się podczas ruszania, szczególnie pod górę i no i jazdy na jedynce albo dwójce. Masakra, jakby zaraz samochód miał wyzionąć ducha.

Powiązane artykuły

Jak zdiagnozować i wymienić uszkodzoną cewkę zapłonową?

Jak zdiagnozować i wymienić uszkodzoną cewkę zapłonową?

Wokół cewek zapłonowych narosło mnóstwo mitów i przesądów nie mających wiele wspólnego z rzeczywistością. Jednym z takich mitów jest konieczność korzystania ze specjalistycznego sprzętu diagnostycznego i pomocy mechanika przy określeniu, czy i która cewka wymaga wymiany. Odpowiedź na to pytanie otrzymamy w prosty sposób, a samą cewkę wymienimy w ciągu 20 minut.

czytaj więcej >
Cewka zapłonowa we współczesnych samochodach. Nowoczesne rozwiązania, diagnostyka i przyszłość technologii

Cewka zapłonowa we współczesnych samochodach. Nowoczesne rozwiązania, diagnostyka i przyszłość technologii

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu cewka zapłonowa była jednym z prostszych elementów układu zapłonowego. Była, zwykłym, „głupim” transformatorem służącym jedynie do podnoszenia napięcia. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Nowoczesne cewki zapłonowe to zaawansowane technologicznie komponenty spełniające bardzo rygorystyczne normy pracy, których awarie potrafią skutecznie unieruchomić cały samochód. Co warto o nich wiedzieć? Jak je diagnozować? I w jakim kierunku zmierza rozwój tej technologii?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz naszej porady