Renault Clio to nadal jeden z najsłynniejszych samochodów miejskich segmentu B i jednocześnie najlepiej sprzedający się model w historii francuskiej motoryzacji. Druga generacja Renault Clio pojawiła się w 1998 roku i uważana jest z najlepszy model tej serii. Clio II, choć pod nazwą Storia oraz Campus, jest produkowane do dziś na niektórych światowych rynkach.
Renault Clio II oferowane było jak 3- i 5-drzwiowy hatchback. Stworzona wówczas stylistyka auta do dziś uchodzi za nowoczesną, i może się podobać nie jednemu amatorowi motoryzacji. Druga generacja francuskiego autka stała się wyższa, dłuższa i szersza w porównaniu w pierwszą wersją, co również przełożyło się na większą ilość miejsca w kabinie pasażerskiej. Charakterystyczne dla Clio II było użycie tworzyw sztucznych oraz aluminiowych w elementach nadwozia samochodu.
Wnętrze Renault Clio oferowało zadziwiająco dużo miejsca, szczególnie z przodu. Materiały oraz części użyte do jego budowy nie powalały, jednak zapewniały odpowiednią ergonomię i funkcjonalność, jak na małe autko miejskie przystało. Wersji wyposażenia zaproponowanych przez producenta było tak dużo, że nie sposób ich wszystkich wymienić. Jedna z nich – Tech Road, oferowała m.in. klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, fotele kubełkowe, centralny zamek, halogeny przeciwmgłowe czy też radio CD.
Równie bogato przedstawiała się oferta jednostek napędowych dedykowanych do Clio II. Ich pojemność mieściła się w granicach od 1.2 do 2.0 litra, natomiast rozpiętość mocy silników wahała się w granicach od 58 do nawet 182 KM. W 2000 roku Renault wypuściło wersję sportową Clio RS z silnikiem o mocy 169 KM. Pojawiło się również Renault Clio V6 Renault Sport z silnikiem o mocy 230 KM, którą zwiększono w 2003 roku do poziomu 255 KM.
Renault Clio II to prawdopodobnie pierwsze auto francuskiego koncernu, które zapewniało niezawodność na wysokim poziomie. Oczywiście, zdarzały się jakieś usterki dotyczące np. instalacji elektrycznej czy też cewek zapłonowych, jednak w ogólnym rozrachunku był to samochód praktycznie bezawaryjny, o ile był odpowiednio serwisowany.
Z Renault Clio 2 ścigały się o klienta takie model samochodów, jak np. Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Peugeot 206, VW Polo czy też Opel Corsa.