Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442861 |
ALANKO | 10443165 |
ALANKO | 11442861 |
ALANKO | 11443165 |
AS-PL | A0034 |
AS-PL | A0034SR |
BOSCH | 0 124 555 004 |
BOSCH | 0 124 555 022 |
BOSCH | 0 124 555 032 |
BOSCH | 0 124 555 065 |
BOSCH | 0986042380 |
BOSCH | 0986045280 |
BOSCH | 0986048100 |
CASCO | CAL10629AS |
CASCO | CAL10629ES |
CASCO | CAL10629GS |
CASCO | CAL10629IS |
CASCO | CAL10726AS |
CASCO | CAL10726IS |
CEVAM | 2109 |
DA SILVA | 010795 |
DELCOREMY | 19092036 |
DELCOREMY | 19092057 |
DELCOREMY | 8600456 |
DELCOREMY | DRB2380 |
DELCOREMY | DRB2380N |
DELCOREMY | DRB5280 |
DENSO | 63535550650 |
DRI | 525.118.804 |
DT SPARE P | 4.64040 |
ELSTOCK | 48-4636 |
ERA | 209610 |
EUROTEC | 12042380EU |
EUROTEC | 12045280EU |
FARCOM | 113351 |
FARCOM | 119886 |
FEBI | 48945 |
FEBI | 48948 |
FRIESEN | 99 42 380 |
FRIESEN | 9990822 |
H.C A/S | CA 1666 IR |
HELLA | 8EL 737 989-001 |
LETRIKA | MG 792 |
LETRIKA | MG 793 |
LUCAS | LRA 02 522 |
LUCAS_ELEC | LRA02522 |
LUCAS_ELEC | LRA2522 |
MAG | 943316661010 |
MERCE | 012 154 04 02 |
MERCE | 012 154 68 02 |
MERCE | 013 154 29 02 |
MERCE | 013 154 78 02 |
MERCE | 014 154 4902 |
MERCE | 014 154 53 02 |
MERCE | A 012 154 04 02 |
MERCE | A 012 154 68 02 |
MERCE | A 013 154 29 02 |
MERCE | A 013 154 78 02 |
MERCE | A 014 154 53 02 |
MERCE | A01 415 44902 |
PRESTOLITE | 860807GB |
PRESTOLITE | 861277GB |
PSH | 556.504.080.010 |
PSH | 556.505.080.010 |
PSH | 556.505.080.215 |
PSH | 556.505.080.280 |
PSH | 556504080014 |
PSH | 556505080014 |
PSH | 556505080210 |
WAI | 12387N |
IVECO
|
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.