Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443160 |
ALANKO | 11443160 |
AS-PL | A2022 |
AS-PL | A2022(P) |
AS-PL | A2022(P-INA) |
AS-PL | A2022PR |
AS-PL | A2022SR |
BOSCH | 0 986 048 320 |
BOSCH | 0 986 048 323 |
BOSCH | 0 986 048 333 |
BOSCH | F 042 305 056 |
BOSCH | F 042 305 058 |
BOSCH | F042305057 |
CASCO | CAL20136AS |
CASCO | CAL20136GS |
CASCO | CAL20136OS |
CEVAM | 9181 |
DELCOREMY | DRA 4228 |
DELCOREMY | DRA4228N |
DELCOREMY | DRA4228X |
DELCOREMY | RAA15339 |
DRI | 228.160.1002 |
ELSTOCK | 28-4923 |
ELSTOCK | 28-4992 |
ERA | 210322 |
FARCOM | 113956 |
H.C A/S | JA 1899 IR |
HBELPARTS | 32 100 508 |
HELLA | 8EL 011 711-761 |
HELLA | 8EL 738 211-591 |
HITACHI | LR 1100-507 |
HITACHI | LR 1100-507A |
HITACHI | LR 1100-507B |
HITACHI | LR 1100-507C |
HITACHI | LR 1100-507D |
HITACHI | LR 1100-507E |
HITACHI | LR 1100-508 |
HITACHI | LR 1100-508B |
HITACHI | LR 1100-508C |
HITACHI | LR 1100-508E |
HITACHI | LR 1100-508F |
HITACHI | LR1100-508A |
HITACHI | LR1100-508D |
ISUZU | 8 97369 507 0 |
ISUZU | 8 97369 507 1 |
ISUZU | 8 97369 507 2 |
ISUZU | 8 97369 508 0 |
ISUZU | 8 98056 441 0 |
ISUZU | 8-97369-508-1 |
LAUBER | 11.1899 |
LAUBER | LAU 11.1899 |
LUCAS | LRA 02 806 |
MAG | 063731899010 |
OPEL | 6 204 199 |
OPEL | 62 04 200 |
OPEL | 9 736 9507 |
OPEL | 9 805 6441 |
OPEL | 97 369 508 |
UNIPOINT | ALT-V056 |
WAI | 23802N |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.