- Prąd ładowania alternatora [A]: 90
- Napięcie [V]: 12
- Złącze / klema: Ze złączem dla czujnika prędkości obrotowej
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 50
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441664 |
ALANKO | 10441863 |
ALANKO | 11441664 |
ALANKO | 11441863 |
AS-PL | A0006 |
AS-PL | A0006SR |
BOSCH | 0 120 340 002 |
BOSCH | 0 120 485 036 |
BOSCH | 0 123 320 002 |
BOSCH | 0 123 320 006 |
BOSCH | 0 123 340 002 |
BOSCH | 0 986 038 380 |
BOSCH | 0 986 038 387 |
CASCO | CAL10121AS |
CEVAM | 4395 |
DELCOREMY | 211.145.902 |
DELCOREMY | DRA 3262 |
DELCOREMY | DRA 3268 |
DELCOREMY | RAA14379 |
ELSTOCK | 28-1920 |
FARCOM | 111479 |
FARCOM | 118436 |
FENOX | AL21321 |
FRIESEN | 90 38 380 |
H.C A/S | CA 740 IR |
HBELPARTS | 32 038 380 |
HELLA | 730 038-001 |
HELLA | 8EL 012 427-741 |
HELLA | 8EL 012 427-742 |
HELLA | 8EL 730 038-001 |
LAUBER | 11.0740 |
LAUBER | LAU 11.0740 |
LETRIKA | 11 201 990 |
LETRIKA | AAK 5198 |
LETRIKA | IA 0990 |
LOMBA | SA052 |
LOMBA | SA523 |
LUCAS | LRB00146 |
MAG | 943356529010 |
MAG | 944390383800 |
PAR | A 13 VI 123 |
PAR | A 13 VI 40 |
PRESTOLITE | 35214195 |
QUINTON HA | QRA1781 |
SPIDAN | 2653 |
TRW | LRB 146 |
VALEO | 2 541 416 |
VALEO | 2 941 814 |
VALEO | 436 443 |
VALEO | 439002 |
VALEO | 746066 |
VALEO | 746866 |
VALEO | A 13 VI 123 |
VALEO | A 13 VI 40 |
VALEO | NA437 |
VALEO | VA 367 |
VEMO | V10-13-38380 |
VW | 028 903 025 P |
VW | 028 903 025 PX |
VW | 030 903 023 C |
VW | 030 903 023 F |
VW | 030 903 023 FX |
WAI | 13605N |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.