Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441844 |
ALANKO | 10442360 |
ALANKO | 10443133 |
ALANKO | 11441844 |
ALANKO | 11442360 |
ALANKO | 11443133 |
AS-PL | A1011 |
AS-PL | A6256(DENSO) |
BOSCH | 0 124 415 002 |
BOSCH | 0 124 425 022 |
BOSCH | 0 986 042 740 |
BOSCH | 0 986 042 741 |
BOSCH | 0 986 042 743 |
BOSCH | 0 986 047 290 |
BOSCH | 0 986 047 310 |
BOSCH | 0 986 047 573 |
CASCO | CAL12100AS |
CASCO | CAL12100GS |
CEVAM | 4073 |
DELCOREMY | 1 048 0225 |
DELCOREMY | 225 |
DELCOREMY | 3 493 225 |
DELCOREMY | 3 493 459 |
DELCOREMY | 459 |
DELCOREMY | DRA 3903 |
DELCOREMY | DRA3903N |
DELCOREMY | DRB 1260 |
DELCOREMY | RAA14014 |
DENSO | DAN-1341 |
DRI | 228.134.1002 |
EAI | 56907 |
ELSTOCK | 28-3888 |
FARCOM | 112416 |
FENOX | AL21228 |
FRIESEN | 90 42 740 |
H.C A/S | CA 1581 IR |
HBELPARTS | 32 042 740 |
HELLA | 8EL 011 360-831 |
HELLA | 8EL 012 427-451 |
HELLA | 8EL 012 427-452 |
HELLA | 8EL 737 861-001 |
KAGER | 71-0481 |
LAUBER | 11.1581 |
LAUBER | LAU 11.1581 |
LUCAS | LRB 00 515 |
MAG | 063533482010 |
MAG | 943315811010 |
MAG | 944390427400 |
MAHLE | MG 451 |
NK | 4842740 |
OPEL | 55 556 070 |
OPEL | 55 556 071 |
OPEL | 6 204 073 |
OPEL | 6 204 098 |
OPEL | 62 04 204 |
OPEL | 62 04 209 |
OPEL | 9 056 1971 |
OPEL | 9 117 851 |
OPEL | 9 195 753 |
OPEL | 92 01 489 |
OPEL | 93 18 6485 |
OPEL | 93 183 436 |
OPEL | 93 184 064 |
PRESTOLITE | 35215260 |
QUINTON HA | QRA1026 |
STARDAX | STX100048 |
TRW | LRB515 |
UNIPOINT | ALT-2087 |
VALEO | 437 422 |
VALEO | 746017 |
VALEO | 746817 |
VEMO | V40-13-42740 |
WAI | 21516N |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.