Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A0106 |
BOSCH | 0 120 469 021 |
BOSCH | 0 120 469 722 |
BOSCH | 0 120 469 723 |
BOSCH | 0 120 469 813 |
BOSCH | 0 120 469 814 |
BOSCH | 0 120 469 929 |
BOSCH | 0 120 469 930 |
BOSCH | 0 120 500 330 |
BOSCH | 0 120 500 331 |
BOSCH | 0 986 036 790 |
BOSCH | 0 986 038 100 |
BOSCH | B 120 500 330 |
BOSCH | B 120 500 331 |
CEVAM | 4488 |
DELCOREMY | 211.111.902 |
DELCOREMY | 211.120.902 |
DELCOREMY | 211.138.902 |
DELCOREMY | 211.146.902 |
DELCOREMY | 211.166.902 |
DELCOREMY | DRA 6790 |
DELCOREMY | DRA 8100 |
DELCOREMY | RAA17801 |
DRI | 211.111.902 |
DRI | 211.120.902 |
DRI | 211.138.902 |
DRI | 211.166.902 |
ELSTOCK | 28-1706 |
ELSTOCK | 28-1862 |
FRIESEN | 90 34 240 |
FRIESEN | 90 36 790 |
H.C A/S | CA 610 IR |
HBELPARTS | 32 469 722 |
HELLA | 725 893-001 |
HELLA | 8EL 012 426-641 |
HELLA | 8EL 725 720-001 |
HELLA | 8EL 725 893-001 |
LAUBER | 11.0610 |
LAUBER | LAU 11.0610 |
LOMBA | SA120 |
LOMBA | SA579 |
LUCAS | LRB 176 |
MAG | 9433 565 05 |
MAG | 9433 565 10 |
MAG | 943356505010 |
PRESTOLITE | 20110176 |
QUINTON HA | QRA1900 |
SPIDAN | 2555 |
TRW | LRB 176 |
VALEO | 436 633 |
VALEO | 437 405 |
VALEO | 746930 |
VEMO | V10-13-36790 |
VW | 068903017QX |
VW | 068903017q |
VW | 068903029k |
VW | 068903031RX |
VW | 068903031r |
VW | 074 903 025 A |
VW | 074903025a |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.