- Prąd ładowania alternatora [A]: 95
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 55,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441465 |
ALANKO | 10442293 |
ALANKO | 11441465 |
ALANKO | 11442293 |
BOSCH | 0 986 037 791 |
BOSCH | 0 986 038 791 |
BOSCH | 0 986 038 801 |
CASCO | CAL15163AS |
CASCO | CAL15163GS |
CASCO | CAL15163RS |
CITRO | 5705 E7 |
CITRO | 96 10 601 580 |
CITRO | 96 16 862 980 |
CITRO | 96 193 330 80 |
CITRO | 96.193.332.280 |
DELCOREMY | 200.130.952 |
DELCOREMY | DRA 8791 |
DELCOREMY | DRA8791N |
DELCOREMY | RAA19801 |
DRI | 200.130.952 |
DRI | 216.109.972 |
ELSTOCK | 28-1820 |
ELSTOCK | 28-1969 |
FARCOM | 112299 |
FARCOM | 118453 |
FIAT | 96 106 015 80 |
FIAT | 96 168 629 80 |
FIAT | 96 193 330 80 |
FIAT | 96 313 186 80 |
FRIESEN | 90 38 791 |
H.C A/S | CA 825 IR |
HBELPARTS | 32 038 791 |
HELLA | 8EL 011 360-521 |
HELLA | 8EL 011 711-001 |
HELLA | 8EL 011 711-041 |
KAGER | 71-0203 |
LETRIKA | 11.201.754 |
LETRIKA | AAK 5131 |
LETRIKA | IA 0754 |
LETRIKA | IA 1085 |
LOMBA | SA216 |
MAG | 63738250010 |
MAG | 9433 569 64 |
MAHLE | MG 387 |
MITSUBISHI | A 003 T A0591 |
MITSUBISHI | A 003 T A0591 C |
MITSUBISHI | A 003 T A0591 D |
MITSUBISHI | A 003 T A0591 E |
MITSUBISHI | A 003 T A0591 F |
MITSUBISHI | A 004 T 02891 |
MITSUBISHI | A 004 T 02891 A |
MITSUBISHI | A 004 T 02891 B |
MITSUBISHI | A003TA0291A |
PAR | A13 VI71 |
PEUGE | 5705 HN |
PEUGE | 5705 N7 |
PEUGE | 96 10 601 580 |
PEUGE | 96 168 629 80 |
PEUGE | 96 19 333 280 |
PEUGE | 96 193 330 80 |
PEUGE | 96 313 186 80 |
PRESTOLITE | 35214445 |
QUINTON HA | FRA 752 |
SPIDAN | 3657 |
SPIDAN | 5246 |
TRW | LRB143 |
UNIPOINT | ALT 7022 |
VALEO | 2 541 665 |
VALEO | 2 541 665 B |
VALEO | 2 541 665 C |
VALEO | 2 541 951 |
VALEO | 2 541 951 A |
VALEO | 2 541 951C |
VALEO | 2 542 418 |
VALEO | 433 190 |
VALEO | 436 366 |
VALEO | A 13 VI 281 |
VALEO | NA 442 |
VALEO | VA285 |
VEMO | V22-13-38791 |
WAI | 22447N |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.