- Prąd ładowania alternatora [A]: 65
- Napięcie [V]: 12
- Złącze / klema: Ze złączem dla czujnika prędkości obrotowej
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 69
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441601 |
ALANKO | 10441693 |
ALANKO | 11441601 |
ALANKO | 11441693 |
AS-PL | A0246 |
BORG BECK | BBA2057 |
BOSCH | 0 120 488 226 |
BOSCH | 0 120 488 227 |
BOSCH | 0 120 488 238 |
BOSCH | 0 120 489 378 |
BOSCH | 0 120 489 379 |
BOSCH | 0 120 489 449 |
BOSCH | 0 120 489 497 |
BOSCH | 0 986 034 990 |
BOSCH | 0 986 034 991 |
BOSCH | 0 986 034 997 |
BOSCH | 0 986 038 080 |
CASCO | CAL10146AS |
CASCO | CAL10146RS |
CEVAM | 4373 |
DELCOREMY | 211.111.652 |
DELCOREMY | DRA 4490 |
DELCOREMY | DRA 4990 |
DELCOREMY | DRA 8080 |
EAI | 56009 |
ELSTOCK | 28-0954 |
ELSTOCK | 28-1947 |
ELSTOCK | 28-950 |
FARCOM | 111154 |
FARCOM | 118260 |
FRIESEN | 90 34 990 |
H.C A/S | CA 302 IR |
HBELPARTS | 32 034 990 |
HELLA | 725 704-001 |
HELLA | 8EL 725 704-001 |
HELLA | 8EL 732 689-001 |
LAUBER | 11.0302 |
LAUBER | LAU 11.0302 |
LOMBA | SA118 |
LUCAS | LRB00118 |
MAG | 9433 566 78 |
MAG | 943356678010 |
MAG | 944390349900 |
MAPCO | 13229 |
PAR | A13 E09 |
PAR | A13 E43 |
PAR | A13 E58 |
PRESTOLITE | 20110118 |
QUINTON HA | QRA1072 |
SPIDAN | 3475 |
TRW | LRB 118 |
UBD | 13475 |
VALEO | 2 541 438 |
VALEO | 2 940 307 |
VALEO | 2 940 309 |
VALEO | 2 940 371 |
VALEO | 433 048 |
VALEO | 436 400 |
VALEO | 440449 |
VALEO | A 13 E 09 |
VALEO | A 13 E 43 |
VALEO | A 13 E 58 |
VALEO | NA 201 |
VEMO | V10-13-34990 |
VW | 031 903 023 |
VW | 031 903 023 D |
VW | 068 903 017 L |
VW | 068 903 017 T |
VW | 068 903 017 TX |
VW | 068 903 031 |
VW | 068 903 031 H |
WAI | 14818N |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.