Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442078 |
ALANKO | 11442078 |
AS-PL | A0157 |
AS-PL | A3349S |
BMW | 12 41 1 432 977 |
BMW | 12 41 1 740 624 |
BMW | 12311432977 |
BMW | 12311432978 |
BMW | 12311432982 |
BMW | 12311740624 |
BMW | 12311740633 |
BMW | 12317501592 |
BMW | 1432977 |
BMW | 1432978 |
BMW | 1740624 |
BMW | 1740633 |
BMW | 7 501 592 |
BMW | 7501592 |
BORG BECK | BBA2067 |
BOSCH | 0 123 315 013 |
BOSCH | 0 123 325 010 |
BOSCH | 0 986 039 740 |
BOSCH | 0 986 040 390 |
CASCO | CAL15258AS |
CASCO | CAL15258GS |
CASCO | CAL15258RS |
CEVAM | 4550 |
DELCOREMY | 215.127.802 |
DELCOREMY | 215.140.802 |
DELCOREMY | DRB 0390 |
DRI | 215.127.802 |
DRI | 215.140.802 |
DRI | 215.140.902 |
EAI | 56790 |
ELSTOCK | 28-2840 |
ELSTOCK | 28-2927 |
ELSTOCK | 28-4566 |
FARCOM | 111873 |
FARCOM | 118827 |
FRIESEN | 90 40 390 |
H.C A/S | CA 1256 IR |
HBELPARTS | 32 040 390 |
HELLA | 8EL 012 427-991 |
HELLA | 8EL 012 427-992 |
HELLA | 8EL 737 402-001 |
LAUBER | 11.1256 |
LAUBER | LAU 11.1256 |
LOMBA | SA144 |
LUCAS | LRB392 |
MAG | 943 35 502 601 0 |
MINI | 12 31 7 501 687 |
MINI | 7501687 |
PSH | 215.513.090 |
SPIDAN | 5919 |
TRW | LRB392 |
VALEO | 2 541 811 |
VALEO | 2 541 811A |
VALEO | 2 541 912 |
VALEO | 2 541 912 A |
VALEO | 2 542 379 |
VALEO | 25 42 379A |
VALEO | 2541811B |
VALEO | 436 655 |
VALEO | 436 746 |
VALEO | 437 366 |
VALEO | 439 397 |
VALEO | 439223 |
VALEO | NA529 |
VALEO | SG 9B029 |
WAI | 13971N |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.