- Prąd ładowania alternatora [A]: 55
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 70
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441421 |
ALANKO | 10441547 |
ALANKO | 11441421 |
ALANKO | 11441547 |
BOSCH | 0 120 400 858 |
BOSCH | 0 120 400 859 |
BOSCH | 0 120 489 061 |
BOSCH | 0 120 489 526 |
BOSCH | 0 120 489 527 |
BOSCH | 0 120 489 556 |
BOSCH | 0 120 489 683 |
BOSCH | 0 120 489 828 |
BOSCH | 0 120 489 917 |
BOSCH | 0 120 489 918 |
BOSCH | 0 120 489 931 |
BOSCH | 0 120 489 933 |
BOSCH | 0 986 030 720 |
BOSCH | 0 986 030 721 |
BOSCH | 0 986 031 400 |
BOSCH | 0 986 031 408 |
BOSCH | 0 986 031 430 |
BOSCH | 0 986 031 431 |
BOSCH | 0 986 032 800 |
BOSCH | 0 986 033 780 |
BOSCH | 0 986 034 620 |
BOSCH | 0 986 034 621 |
BOSCH | 9 120 144 269 |
BOSCH | 9 120 144 270 |
BOSCH | AL 80 X |
CASCO | CAL10118AS |
CEVAM | 4140 |
CEVAM | 4159 |
DELCOREMY | 218.107.602 |
DELCOREMY | 225.101.552 |
DELCOREMY | 225.102.552 |
DELCOREMY | DRA 1157 |
DELCOREMY | DRA 2800 |
DELCOREMY | DRA 4620 |
DELCOREMY | RAA13911 |
DRI | 218.107.602 |
DRI | 225.101.352 |
DRI | 225.101.552 |
DRI | 225.102.552 |
FORD | 3C24-11000-CA |
FORD | 6W1T-11000-AA |
FORD | F75U-AC |
FRIESEN | 90 31 020 |
FRIESEN | 90 31 400 |
FRIESEN | 90-30.720 |
FRIESEN | 90-34.620 |
FRIMA | 3627 |
H.C A/S | CA 87 IR |
HBELPARTS | 32 032 800 |
HBELPARTS | 32 489 556 |
HC-CARGO | 110358 |
HC-PARTS | CA 87 IR |
HELLA | 725 951-001 |
HELLA | 8EL 011 711-681 |
HELLA | 8EL 725 951-001 |
LETRIKA | 11 201 155 |
LETRIKA | 11 201 632 |
LETRIKA | 11.201.633 |
LETRIKA | AAK 1152 |
LETRIKA | AAK 1157 |
LETRIKA | AAK 3525 |
LETRIKA | AAK 3548 |
LETRIKA | AAK3520 |
LETRIKA | IA0445 |
LETRIKA | IA0527 |
LETRIKA | IA0632 |
LETRIKA | IA0633 |
LOMBA | SA747 |
LOMBA | SA933 |
MAG | 9433 564 65 |
MAG | 9433 566 13 |
MAG | 9433 566 14 |
MAG | MAR 480 |
MERCE | 000 615 40 30 2 |
MERCE | 004 154 18 02 |
MERCE | 004 154 20 02 |
MERCE | 004 154 59 02 |
MERCE | 004 154 74 02 |
MERCE | 005 154 58 02 |
MERCE | 005 154 67 02 |
MERCE | 005 154 74 02 |
MERCE | 005 154 75 02 |
MERCE | 005 154 76 02 |
MERCE | 005 154 77 02 |
MERCE | 005 154 78 02 |
MERCE | 005 154 79 02 |
MERCE | 006 154 30 02 |
MERCE | 007 154 12 02 |
MERCE | A 004 154 18 02 |
MERCE | A 004 154 20 02 |
MERCE | A 004 154 59 02 |
MERCE | A 004 154 74 02 |
MERCE | A 005 154 58 02 |
MERCE | A 005 154 67 02 |
MERCE | A 005 154 74 02 |
MERCE | A 005 154 75 02 |
MERCE | A 005 154 76 02 |
MERCE | A 005 154 77 02 |
MERCE | A 005 154 78 02 |
MERCE | A 005 154 79 02 |
MERCE | A 006 154 30 02 |
MERCE | A 007 154 12 02 |
MOT | 9 AR 2759 K |
MOT | 9 AR 2784 K |
MOT | 9 AR 2785 K |
MOT | 9 AR 2846 K |
MOT | 9 AR 5028 K |
MOT | 9AR-2765 |
MOT | 9AR-2784 |
MOT | 9AR-2785 |
MOT | 9AR-2845 |
MOT | 9AR-2846 |
MOT | 9AR5028K02 |
NK | 4830721 |
QUINTON HA | QRA3002 |
SPIDAN | 3051 |
SPIDAN | 3219 |
SPIDAN | 3333 |
SPIDAN | 3437 |
SPIDAN | 3637 |
TRW | LRA 823 |
TRW | LRA 989 |
VALEO | 2 950 281 |
VALEO | 2541264 |
VALEO | 432 854 |
VALEO | 436 121 |
VALEO | 436 146 |
VALEO | 440 209 |
VALEO | 440 234 |
VALEO | VA132 |
VALEO | VA326 |
VEMO | V30-13-30720 |
VEMO | V30-13-31400 |
VW | 021 903 020 D |
VW | 021 903 020 DX |
WAI | 13056N |
WAI | 13707R |
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.