Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443330 |
ALANKO | 10443614 |
ALANKO | 11443330 |
ALANKO | 11443614 |
AS-PL | A0429 |
AS-PL | A0429PR |
AS-PL | A0473PR |
AS-PL | A3299 |
AS-PL | A3299PR |
AS-PL | A3299PR2 |
AUDI | 03G 903 016 B |
AUDI | 03G 903 016 G |
AUDI | 03G 903 016 GX |
BORG BECK | BBA3039 |
BOSCH | 0 124 525 114 |
BOSCH | 0 124 525 530 |
BOSCH | 0 986 081 340 |
CASCO | CAL10379AS |
CASCO | CAL10379GS |
CASCO | CAL15418GS |
CASCO | CAL15567GS |
DELCOREMY | DRA 0314 |
DELCOREMY | DRA0959 |
DELCOREMY | DRA1212 |
DELCOREMY | RAA11425 |
DRI | 2.113.571.402 |
EAI | 57305 |
ELSTOCK | 28-7760 |
FARCOM | 113096 |
FRIESEN | 9090624 |
H.C A/S | CA 1986 IR |
HELLA | 8EL 738 212-471 |
LAUBER | 11.3341 |
LAUBER | LAU 11.3341 |
LUCAS | LRA03185 |
MAG | 943319861010 |
VAG | 03G 903 016 B |
VAG | 03G 903 016 BX |
VAG | 03G 903 016 E |
VAG | 03G 903 016 EX |
VAG | 03H 903 023 E |
VAG | 03H 903 023 EX |
VAG | 03L 903 023 L |
VAG | 03L 903 024 D |
VAG | 03L903023L |
VALEO | 2 543 398A |
VALEO | 2543398B |
VALEO | 2612004A |
VALEO | 2612004E |
VALEO | 439 642 |
VALEO | 440 208 |
VALEO | 440356 |
VALEO | 440428 |
VALEO | TG 14 C 020 |
VALEO | TG 14 C 043 |
VALEO | TG14C044 |
VEMO | V10-13-50059 |
VEMO | V10-13-50067 |
VEMO | V10-13-50098 |
VW | 03L 903 023 LX |
VW | 04L 903 021 D |
VW | 04L 903 023 L |
WAI | 23827N |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.