- Prąd ładowania alternatora [A]: 100
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 5
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 5
- Średnica koła pasowego [mm]: 53,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442393 |
ALANKO | 11442393 |
AS-PL | A3072 |
AS-PL | A3272 |
BMW | 7 830 791 |
BMW | 7 831 436 |
BORG BECK | BBA2119 |
BOSCH | 0 986 049 430 |
CASCO | CAL15168AS |
CASCO | CAL15168GS |
CASCO | CAL15168RS |
DELCOREMY | 214.137.1152 |
DELCOREMY | 215.139.1202 |
DELCOREMY | DRA 4033 |
DELCOREMY | RAA15144 |
DRI | 214.137.1152 |
ELSTOCK | 28-4500 |
FARCOM | 111114 |
FARCOM | 112472 |
H.C A/S | CA 1631 IR |
HELLA | 8EL 011 711-581 |
HELLA | 8EL 011 711-582 |
HELLA | 8EL 737 813-001 |
HELLA | 8EL 737 910-001 |
LAUBER | 11.1631 |
LAUBER | LAU 11.1631 |
LUCAS | LRB 00 470 |
MAG | 063731631010 |
ROVER | GNU 2562 |
ROVER | YLE 0002 60 |
ROVER | YLE 1025 00 |
TRW | LRB470 |
UNIPOINT | ALT-H113 |
VALEO | 2 542 265 |
VALEO | 2 542 265A |
VALEO | 2 542 797 |
VALEO | 2 542 797 A |
VALEO | 2 542 797 B |
VALEO | 2542265B |
VALEO | 437 227 |
VALEO | A 13 VI 234 |
VALEO | SG 12 B 080 |
VEMO | V48-13-49430 |
WAI | 21470N |
BMW
|
LAND ROVER
|
MG
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.