Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441675 |
ALANKO | 11441675 |
AS-PL | A0422(BOSCH) |
BOSCH | 0 120 485 007 |
BOSCH | 0 120 489 369 |
BOSCH | 0 120 489 369/370 |
BOSCH | 0 120 489 369/445 |
BOSCH | 0 120 489 370 |
BOSCH | 0 120 489 436 |
BOSCH | 0 120 489 437 |
BOSCH | 0 120 489 445 |
BOSCH | 0 986 034 230 |
BOSCH | 0 986 034 237 |
BOSCH | 0 986 034 500 |
BOSCH | 0 986 034 501 |
BOSCH | 0 986 034 508 |
BOSCH | 0 986 034 570 |
CEVAM | 4307 |
DELCOREMY | 211.113.652 |
DELCOREMY | 211.133.652 |
DELCOREMY | 211.134.652 |
DELCOREMY | DRA 4220 |
DELCOREMY | DRA 4230 |
DELCOREMY | DRA 4500 |
DELCOREMY | DRA 4570 |
ELSTOCK | 28-1765 |
FRIESEN | 41-34.500 |
FRIESEN | 41-34.570 |
FRIESEN | 90 34 500 |
FRIESEN | 90 34 570 |
FRIMA | 3628 |
H.C A/S | CA 520 IR |
HBELPARTS | 32 034 570 |
HBELPARTS | 32 489 365 |
HELLA | 725 820-001 |
HELLA | 8EL 725 697-001 |
HELLA | 8EL 725 699-001 |
HELLA | 8EL 725 820-001 |
LAUBER | 11.0520 |
LAUBER | LAU 11.0520 |
LETRIKA | AAK 3542 |
LETRIKA | IA 0437 |
LOMBA | SA579 |
MAG | 9433 566 05 |
MAG | 944390345000 |
MAHLE | MG 5 12 |
PAR | A13 E45 |
PRESTOLITE | 66021547 |
SPIDAN | 3415 |
TRW | LRB 121 |
VALEO | 2 940 311 |
VALEO | 436 191 |
VALEO | 436 228 |
VALEO | 440445 |
VALEO | 746904 |
VALEO | A13E45 |
VALEO | NA 202 |
VEMO | V10-13-34500 |
VW | 026 903 015 EX |
VW | 068 903 017 N |
VW | 068 903 017 NX |
VW | 068 903 029 S |
VW | 068 903 031 K |
VW | 068 903 031 KX |
VW | 068 903 033 B |
VW | 069 903 023 F |
VW | 076 903 023 K |
WAI | 14970N |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.