- Prąd ładowania alternatora [A]: 70
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 65,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441486 |
ALANKO | 11441486 |
AS-PL | A3020 |
BOSCH | 0 120 335 007 |
BOSCH | 0 986 038 730 |
CASCO | CAL15138AS |
CASCO | CAL15138OS |
CEVAM | 4080 |
CITRO | 95 667 742 |
CITRO | 96 050 629 |
CITRO | 96.050.629.80 |
DELCOREMY | 200.131.702 |
DELCOREMY | DRA 3238 |
DELCOREMY | DRA 3243 |
DELCOREMY | DRA3243X |
DELCOREMY | RAA14354 |
DRI | 200.131.702 |
EAI | 56223 |
ELSTOCK | 28-1662 |
ERA | 210242 |
FARCOM | 118448 |
FRIESEN | 90 38 730 |
H.C A/S | CA 618 IR |
HBELPARTS | 32 038 730 |
HELLA | 8EL 011 360-461 |
HELLA | 8EL 012 427-421 |
HELLA | 8EL 012 427-422 |
HELLA | 8EL 725 901-001 |
LAUBER | 11.0618 |
LAUBER | LAU 11.0618 |
LAUBER | LRA901 |
LOMBA | SA584 |
LUCAS | LRA 00 901 |
LUCAS | LRA 901 |
MAG | 063 34 177 001 0 |
MAG | 0633 41770 |
MAG | 0633 41829 |
MAG | 0635 33350 070 |
MAG | 063533350 |
MAG | 633 216 41 |
MAG | 633 217 70 |
MAG | 633 416 41 |
MAG | 633 417 70 |
MAG | 9433 565 66 |
MAG | 943341770 |
MAG | 943341770010 |
MAG | 944390387100 |
MAG | MAN 1165 |
MAG | MAR 966 |
MAHLE | ia0679 |
PEUGE | 5705 F9 |
PEUGE | 5705 JS |
PEUGE | 5705 X9 |
PEUGE | 57052f |
PEUGE | 95 667 742 |
PEUGE | 96.289.253.80 |
PEUGE | 9605 062 980 |
PRESTOLITE | 20100901 |
QUINTON HA | QRA1388 |
SPIDAN | 2622 |
TRW | LRA 901 |
UBD | 13954 |
UNIPOINT | ALT-H235 |
UNIPOINT | F042A0H235 |
VALEO | 2 541 298 |
VALEO | 2 541 719 |
VALEO | 2 541 763 |
VALEO | 2 541 763 A |
VALEO | 2 541 763 C |
VALEO | 2 541 763 D |
VALEO | 2541298a |
VALEO | 433 154 |
VALEO | 436 258 |
VALEO | A 11 VI 43 |
VALEO | A 11 VI 55 |
VALEO | NA 454 |
VALEO | VA 291 |
VEMO | V22-13-38730 |
WAI | 20901R |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.