Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441786 |
ALANKO | 10442549 |
ALANKO | 11441786 |
ALANKO | 11442549 |
AS-PL | A3006 |
BOSCH | 0 986 037 321 |
BOSCH | 9 120 144 302 |
BOSCH | 9 120 144 303 |
CASCO | CAL15112AS |
CASCO | CAL15112GS |
CASCO | CAL15112OS |
CEVAM | 4358 |
DELCOREMY | 230.123.602 |
DELCOREMY | DRA 3086 |
DELCOREMY | DRA 7321 |
DELCOREMY | RAA14197 |
DRI | 230.123.602 |
ELSTOCK | 28-1546 |
FARCOM | 112756 |
FARCOM | 118400 |
FRIESEN | 90 37 321 |
H.C A/S | CA 549 IR |
HBELPARTS | 32 037 321 |
HELLA | 725 844-001 |
HELLA | 8EL 011 710-961 |
HELLA | 8EL 011 710-962 |
HELLA | 8EL 725 844-001 |
HELLA | 8EL 725 933-001 |
LOMBA | SA641 |
LOMBA | SA764 |
LUCAS | LRA 397 |
LUCAS | LRA00397 |
LUCAS | LRA01530 |
MAG | 943 35 694 801 0 |
MAHLE | MG 514 |
PAR | A 13 N 157 |
PAR | A13 N203 |
PRESTOLITE | 35215280 |
QUINTON HA | QRA2044 |
RENAU | 77 01 499 436 |
RENAU | 77 07 784 890 |
SPIDAN | 2579 |
SPIDAN | 5146 |
STARDAX | STX100335 |
STARDAX | STX100335R |
TRW | LRA 397 |
UBD | 13474 |
UNIPOINT | F042A0B019 |
VALEO | 2 541 117 |
VALEO | 2 541 257 |
VALEO | 433 096 |
VALEO | 433 459 |
VALEO | 746004 |
VALEO | 746804 |
VALEO | A 13 N 157 |
VALEO | A 13 N 203 |
VALEO | NA 374 |
VEMO | V46-13-37321 |
VOLVO | 5 002 633 |
WAI | 22530N |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.