- Prąd ładowania alternatora [A]: 90
- Napięcie [V]: 12
- Liczba rowków: 6
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 56
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 123 320 029 |
BOSCH | 0 123 320 047 |
BOSCH | 0 123 320 062 |
BOSCH | 0 986 039 420 |
BOSCH | 0 986 040 170 |
DAF | 1516415R |
DELCOREMY | DRA 9420 |
DELCOREMY | DRB0170 |
EVOBU | 0101544902 |
EVOBU | 0111540502 |
EVOBU | A0101544902 |
EVOBU | A0111540502 |
H.C A/S | CA 1090 IR |
HELLA | 737 039-001 |
HELLA | 8EL 012 429-371 |
HELLA | 8EL 012 429-501 |
HELLA | 8EL 737 039-001 |
HELLA | 8EL 737 824-001 |
LAUBER | 11.1090 |
LAUBER | LAU 11.1090 |
LETRIKA | 11 203 007 |
LETRIKA | AAK 5308 |
LETRIKA | IA 1013 |
MAG | 063731090010 |
MERCE | 0 1 015 449 02 80 |
MERCE | 009 154 31 02 |
MERCE | 009 154 31 02 80 |
MERCE | 009 154 31 02 87 |
MERCE | 010 154 49 02 |
MERCE | 011 154 05 02 |
MERCE | 101544902 |
MERCE | 111540502 |
MERCE | A 0 1 015 449 02 80 |
MERCE | A 009 154 31 02 |
MERCE | A 009 154 31 02 80 |
MERCE | A 009 154 31 02 87 |
MERCE | A 010 154 49 02 |
MERCE | A 011 154 05 02 |
MERCE | A101544902 |
MERCE | A111540502 |
MERCE | AA101544902 |
MERCE | AA111540502 |
PRESTOLITE | 20130135 |
PSH | 555.523.090.280 |
PSH | 555.525.090 |
PSH | 555.525.090.010 |
PSH | 555.525.090.210 |
PSH | 555.525.090.215 |
PSH | 555.525.090.310 |
PSH | 555.525.090.311 |
PSH | 555.525.090.500 |
SPIDAN | 5061 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.