- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Liczba rowków: 1
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Napięcie [V]: 12
- Prąd ładowania alternatora [A]: 70
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 67,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 488 164 |
BOSCH | 0 120 488 165 |
BOSCH | 0 120 488 190 |
BOSCH | 0 120 488 191 |
BOSCH | 0 986 034 650 |
BOSCH | 0 986 034 651 |
BOSCH | 0 986 036 540 |
CEVAM | 4285 |
DELCOREMY | 105 |
DELCOREMY | 106 |
DELCOREMY | 228.110.702 |
DELCOREMY | 3 472 105 |
DELCOREMY | 3 472 106 |
DELCOREMY | 3 472 706 |
DELCOREMY | 3 493 606 |
DELCOREMY | 3 493 716 |
DELCOREMY | 606 |
DELCOREMY | 706 |
DELCOREMY | 716 |
DELCOREMY | DRA 4650 |
DELCOREMY | DRA 4652 |
DELCOREMY | DRA 6540 |
DELCOREMY | DRA 6542 |
ELSTOCK | 28-1703 |
ELSTOCK | 28-1787 |
FARCOM | 111166 |
FRIESEN | 90 34 650 |
FRIMA | 3874 |
H.C A/S | CA 514 IR |
HBELPARTS | 32 034 650 |
HBELPARTS | 32 036 540 |
HELLA | 725 813-001 |
HELLA | 8EL 012 427-411 |
HELLA | 8EL 725 757-001 |
HELLA | 8EL 725 813-001 |
HELLA | 8EL 725 818-001 |
HELLA | 8EL 725 931-001 |
KAGER | 71-0352 |
LOMBA | SA527 |
LOMBA | SA774 |
MAG | 943 35 665 901 0 |
MAG | 943 35 666 201 0 |
MAG | 9433 566 59 |
OPEL | 12 04 086 |
OPEL | 12 04 100 |
OPEL | 12 04 203 |
OPEL | 12 04 331 |
OPEL | 12 04 341 |
OPEL | 90 348 698 |
PRESTOLITE | 66021414 |
QUINTON HA | QRA1187 |
SPIDAN | 5131 |
TRW | LRA 819 |
UBD | 13834 |
VALEO | 436 297 |
VALEO | 440500 |
VALEO | VA 216 |
VEMO | V40-13-34650 |
WAI | 20819N |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.