Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 468 122 |
BOSCH | 0 120 469 822 |
BOSCH | 0 120 469 823 |
BOSCH | 0 120 469 832 |
BOSCH | 0 120 469 839 |
BOSCH | 0 120 469 888 |
BOSCH | 0 120 469 889 |
BOSCH | 0 120 469 908 |
BOSCH | 0 120 469 953 |
BOSCH | 0 986 036 660 |
BOSCH | 0 986 036 667 |
CEVAM | 4378 |
DELCOREMY | 211.127.902 |
DELCOREMY | DRA 6660 |
DRI | 211.127.902 |
DRI | 211.139.902 |
DRI | 211.151.902 |
DRI | 211.199.1002 |
ELSTOCK | 28-1625 |
ELSTOCK | 28-3879 |
ELSTOCK | 28-4682 |
FRIESEN | 90 36 660 |
H.C A/S | CA 521 IR |
HBELPARTS | 32 469 689 |
HELLA | 725 821-001 |
HELLA | 8EL 725 746-001 |
HELLA | 8EL 725 821-001 |
LAUBER | 11.0521 |
LAUBER | LAU 11.0521 |
LOMBA | SA978 |
LUCAS | LRA 561 |
MAG | 9433 566 08 |
MAG | 944390366600 |
PRESTOLITE | 20100561 |
QUINTON HA | QRA3028 |
SPIDAN | 2614 |
SPIDAN | 5134 |
TRW | LRA 561 |
VALEO | 436 303 |
VALEO | 440475 |
VALEO | 440668 |
VALEO | VA277 |
VEMO | V10-13-36660 |
VW | 034 903 015 T |
VW | 034 903 016 A |
VW | 034 903 016 D |
VW | 034 903 016 G |
VW | 046 903 115 G |
VW | 054 903 015 |
VW | 074 903 023 H |
WAI | 1-1400-01BO |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.