- Napięcie [V]: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 55
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 489 228 |
BOSCH | 0 120 489 229 |
BOSCH | 0 120 489 235 |
BOSCH | 0 120 489 236 |
BOSCH | 0 986 033 760 |
BOSCH | 0 986 033 761 |
BOSCH | 0 986 033 768 |
DELCOREMY | DRA 3760 |
HC-PARTS | CA 241 IR |
HELLA | 8EL 725 664-001 |
LETRIKA | 11 201 393 |
LETRIKA | AAK 4195 |
LUCAS_ELEC | LRA 732 |
LUCAS_ELEC | LRA00732 |
MAG | 9433 562 16 |
MAG | MAR 450 |
MOT | 9 AR 2976 K |
MOT | 9AR-2976 |
MOT | 9AR5029 |
VALEO | 436 217 |
VALEO | NA 093 |
VW | 035 903 023 A |
VW | 049 903 017 B |
VW | 049 903 017 BX |
VW | 049 903 023 S |
VW | 049 903 023 SX |
VW | 049 903 025 |
VW | 068 903 023 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.