- Prąd ładowania alternatora [A]: 60
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe podwójne
- Liczba rowków: 3
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 986 035 130 |
BOSCH | 0 986 035 131 |
CASCO | CAL20111AS |
DELCOREMY | 224.106.602 |
DELCOREMY | DRA 3028 |
EAI | 56023 |
EAI | 56029 |
EAI | 56559 |
ELSTOCK | 28-0628 |
ELSTOCK | 28-0833 |
ELSTOCK | 28-0931 |
FARCOM | 118270 |
FRIESEN | 90 51 319 |
H.C A/S | JA 179 IR |
HBELPARTS | J5 113 018 |
HBELPARTS | J5 113 019 |
HELLA | 726 324-001 |
MAG | 600000165660 |
MAZDA | RF03-18-300 |
MAZDA | RF11-18-300 |
MAZDA | RF11-18-300 A |
MAZDA | RF11-18-300 AT |
MAZDA | RF11-18-300 C |
MAZDA | RF11-18-300 H |
MAZDA | RF11-18-300 J |
MAZDA | RF11-18-300 K |
MAZDA | RF11-18-300F |
MAZDA | RF11-18-300G |
MAZDA | RF35-18-300 |
MITSUBISHI | A 2 T 41599 |
MITSUBISHI | A 2 T 41599 B |
MITSUBISHI | A 2 T 41899 |
MITSUBISHI | A 2 T 47299 |
MITSUBISHI | A2T 41599A |
MITSUBISHI | A2T 47199 |
MITSUBOSHI | A2T41599 |
MITSUBOSHI | A2T41599A |
MITSUBOSHI | A2T41599B |
MITSUBOSHI | A2T41899 |
MITSUBOSHI | A2T47199 |
MITSUBOSHI | A2T47299 |
QUINTON HA | QRA2684 |
SPIDAN | 3405 |
UBD | 13839 |
VALEO | 436531 |
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.