- Prąd ładowania alternatora [A]: 90
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441565 |
ALANKO | 10441648 |
ALANKO | 10441679 |
ALANKO | 11441565 |
ALANKO | 11441648 |
ALANKO | 11441679 |
AS-PL | A0103 |
BOSCH | 0 120 469 514 |
BOSCH | 0 120 469 515 |
BOSCH | 0 120 469 534 |
BOSCH | 0 120 469 535 |
BOSCH | 0 120 469 545 |
BOSCH | 0 120 469 546 |
BOSCH | 0 120 469 548 |
BOSCH | 0 120 469 555 |
BOSCH | 0 120 469 556 |
BOSCH | 0 120 469 557 |
BOSCH | 0 120 469 558 |
BOSCH | 0 120 469 721 |
BOSCH | 0 986 030 510 |
BOSCH | 0 986 030 518 |
BOSCH | 0 986 033 110 |
BOSCH | 0 986 033 117 |
BOSCH | 0 986 033 118 |
DELCOREMY | 211.104.902 |
DELCOREMY | 211.147.902 |
DELCOREMY | DRA 0510 |
DELCOREMY | DRA 3118 |
DELCOREMY | DRA3110 |
ELSTOCK | 28-0512 |
FRIESEN | 90-30.510 |
H.C A/S | CA 328 IR |
HBELPARTS | 32 469 515 |
HBELPARTS | 32 469 689 |
HELLA | 725 730-001 |
KAGER | 71-0336 |
LAUBER | 11.0328 |
LAUBER | LAU 11.0328 |
LAUBER | LRA805 |
LOMBA | SA937 |
MAG | 9433 56452 |
MOT | 9AR-2796 |
PRESTOLITE | 20100807 |
SPIDAN | 3139 |
SPIDAN | 3413 |
TRW | LRA 805 |
UBD | 13139 |
VALEO | 2940357 |
VALEO | 433045 |
VALEO | 436211 |
VALEO | 436212 |
VALEO | NA206 |
VALEO | VA276 |
VW | 035 903 015 D |
VW | 035 903 015 G |
VW | 035 903 015 P |
VW | 035 903 015 Q |
VW | 035 903 016 C |
VW | 035 903 017 |
VW | 035 903 017 X |
VW | 049 903 023 M |
VW | 068 903 017 E |
VW | 068 903 025 H |
VW | 068903017EX |
VW | 069 903 023 C |
AUDI
|
PORSCHE
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.