- Prąd ładowania alternatora [A]: 65
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Liczba rowków: 1
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 1
- Średnica koła pasowego [mm]: 68
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442180 |
ALANKO | 10443091 |
ALANKO | 11442180 |
ALANKO | 11443091 |
BOSCH | 0 120 488 172 |
BOSCH | 0 120 488 192 |
BOSCH | 0 120 488 193 |
BOSCH | 0 120 489 341 |
BOSCH | 0 120 489 343 |
BOSCH | 0 986 034 460 |
BOSCH | 0 986 034 461 |
BOSCH | 0 986 034 468 |
BOSCH | 0 986 041 620 |
CEVAM | 4292 |
DELCOREMY | 070 |
DELCOREMY | 1 101 199 |
DELCOREMY | 188 |
DELCOREMY | 228.105.552 |
DELCOREMY | 228.105.652 |
DELCOREMY | 3 472 070 |
DELCOREMY | 3 472 188 |
DELCOREMY | 3 493 620 |
DELCOREMY | 620 |
DELCOREMY | DRA 4460 |
DELCOREMY | DRA 4463 |
ELSTOCK | 28-1611 |
ELSTOCK | 28-1656 |
ELSTOCK | 28-1876 |
FARCOM | 111800 |
FRIESEN | 90 34 460 |
FRIESEN | 90 41 620 |
H.C A/S | CA352IR |
HBELPARTS | 32 034 460 |
HELLA | 725 756-001 |
HELLA | 8EL 012 427-211 |
HELLA | 8EL 725 756-001 |
HELLA | 8EL 725 816-001 |
KAGER | 71-0463 |
LAUBER | 110352 |
LAUBER | LAU 11.0352 |
LETRIKA | 11 201 297 |
LETRIKA | AAK 4131 |
LETRIKA | IA 0297 |
LETRIKA | IA 0299 |
LOMBA | SA281 |
LOMBA | SA735 |
MAG | 943 35 621 101 0 |
MAG | 943 35 666 001 0 |
MAG | 9433 562 11 |
MAG | 944390416200 |
MAHLE | MG 218 |
OPEL | 12 04 043 |
OPEL | 12 04 044 |
OPEL | 12 04 070 |
OPEL | 12 04 327 |
OPEL | 12 04 333 |
OPEL | 12 04 340 |
OPEL | 17 76 346 |
OPEL | 90 337 046 |
OPEL | 90 349 208 |
OPEL | 90 488 053 |
PRESTOLITE | 66021416 |
QUINTON HA | QRA2165 |
SPIDAN | 3326 |
TRW | LRA 444 |
TRW | LRA 784 |
TRW | LRA 880 |
UNIPOINT | F042A0H060 |
VALEO | 2 940 347 |
VALEO | 2 940 349 |
VALEO | 436 295 |
VALEO | 436 722 |
VALEO | 440411 |
VALEO | 440499 |
VALEO | 440656 |
VALEO | 440664 |
VALEO | 746171 |
VALEO | 746971 |
VALEO | NA 226 |
VEMO | V40-13-34460 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.