- Rodzaj alternatora: Zawiera pompę podciżnieniową
- Napięcie [V]: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 60
- Średnica koła pasowego [mm]: 80
- Koła pasowe: Z kołem pasowym
- Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Ilość żeber: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441530 |
ALANKO | 10441535 |
ALANKO | 10441542 |
ALANKO | 10441778 |
ALANKO | 10442203 |
ALANKO | 11441530 |
ALANKO | 11441535 |
ALANKO | 11441542 |
ALANKO | 11441778 |
ALANKO | 11442203 |
AS-PL | A2012 |
AS-PL | A2012ER |
AS-PL | A2033 |
BLUEPRINT | ADN11152 |
BLUEPRINT | ADN11169 |
BOSCH | 0 986 038 501 |
BOSCH | 0 986 038 930 |
CASCO | CAL20103AS |
CASCO | CAL20114 |
CASCO | CAL20114AS |
CEVAM | 9092 |
DA SILVA | 030296 |
DA SILVA | 030771 |
DA SILVA | 030891 |
DA SILVA | 031228 |
DA SILVA | A030296 |
DA SILVA | A030771 |
DA SILVA | A030891 |
DA SILVA | A031228 |
DELCOREMY | 227.112.602 |
DELCOREMY | 227.140.602 |
DELCOREMY | DRA 3206 |
DELCOREMY | DRA 3208 |
DELCOREMY | DRA 3215 |
DELCOREMY | DRA 8930 |
DELCOREMY | DRA3206N |
DELCOREMY | DRA3208N |
DELCOREMY | RAA14319 |
DELTA | L38500 |
DOYEN | DAL51146 |
EAI | 56230 |
EAI | 56390 |
ELSTOCK | 28-1570 |
ELSTOCK | 28-2519 |
FARCOM | 111316 |
FARCOM | 118464 |
FARCOM | 119359 |
FRIESEN | 90 51 146 |
H.C A/S | JA 780 IR |
HBELPARTS | J5 111 046 |
HELLA | 730 114-001 |
HELLA | 8EL 012 427-701 |
HELLA | 8EL 012 427-702 |
HELLA | 8EL 012 429-551 |
HELLA | 8EL 726 375-001 |
HELLA | 8EL 730 114-001 |
HELLA | 8EL 737 072-001 |
HITACHI | LR 150-428 |
HITACHI | LR150428C |
HITACHI | LR150428E |
HITACHI | LR150428S |
HITACHI | LR150428T |
HITACHI | LR150430 |
HITACHI | LR150430C |
HITACHI | LR150430S |
HITACHI | LR150430T |
HITACHI | LR150435 |
HITACHI | LR150435S |
HITACHI | LR150435T |
HITACHI | LR150443S |
HITACHI | LR150443T |
HITACHI | LR160426 |
HITACHI | LR160426E |
HITACHI | LR160426S |
HITACHI | LR160426T |
HITACHI | LR160427 |
HITACHI | LR160427C |
HITACHI | LR160427S |
HITACHI | LR160427T |
HITACHI | LR160437 |
LAUBER | 11.0780 |
LAUBER | LAU 11.0780 |
LUCAS | LRA01479 |
MAG | 600000163580 |
MAG | 943 34 604 001 0 |
MAG | 944390511460 |
MAG | 944390511600 |
MAHLE | MG 491 |
NISSA | 23 100-0M000 |
NISSA | 23100 02N13 |
NISSA | 23100 02N17 |
NISSA | 23100 02N20 |
NISSA | 2310002N12 |
NISSA | 2310002N13 |
NISSA | 2310002N16 |
NISSA | 2310002N17 |
NISSA | 2310002N20 |
NISSA | 2310002N21 |
NISSA | 2310006J01 |
NISSA | 231000F000 |
NISSA | 2310011T10 |
NISSA | 2310011T13 |
NISSA | 2310043G02 |
NISSA | 2310043G04 |
NISSA | 2310043G05 |
NISSA | 2310043G06 |
NISSA | 2310043G07 |
NISSA | 2310043G08 |
NISSA | 2310054G01 |
NISSA | 2310092G01 |
NISSA | 2410043G06 |
NISSA | 2510043G07 |
NISSA | B310M43G06EX |
PRESTOLITE | 20110341 |
PSH | 165.818.050 |
QUINTON HA | QRA1782 |
SPIDAN | 0.002649 |
SPIDAN | 0.005351 |
SPIDAN | 0.005410 |
SPIDAN | 5410 |
UNIPOINT | F042A05050 |
VALEO | 437 685 |
VALEO | 437877 |
VEMO | V38-13-38930 |
WAI | 22295N |
FORD
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.