Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 489 003 |
BOSCH | 0 120 489 008 |
BOSCH | 0 120 489 009 |
BOSCH | 0 120 489 520 |
BOSCH | 0 120 489 521 |
BOSCH | 0 120 489 532 |
BOSCH | 0 120 489 535 |
BOSCH | 0 120 489 622 |
BOSCH | 0 120 489 714 |
BOSCH | 0 120 489 732 |
BOSCH | 0 120 489 860 |
BOSCH | 0 120 489 892 |
BOSCH | 0 120 489 893 |
BOSCH | 0 120 489 966 |
BOSCH | 0 120 489 967 |
BOSCH | 0 120 489 975 |
BOSCH | 0 120 489 987 |
BOSCH | 0 986 030 590 |
BOSCH | 0 986 030 598 |
BOSCH | 0 986 031 030 |
BOSCH | 0 986 031 060 |
BOSCH | 0 986 031 061 |
BOSCH | 0 986 031 170 |
BOSCH | 0 986 031 171 |
BOSCH | 0 986 031 480 |
BOSCH | 0 986 031 481 |
BOSCH | 0 986 031 488 |
BOSCH | 0 986 031 500 |
BOSCH | 0 986 031 501 |
BOSCH | 0 986 031 508 |
BOSCH | 0 986 031 520 |
BOSCH | 0 986 031 521 |
BOSCH | 0 986 031 528 |
BOSCH | 0 986 034 040 |
BOSCH | 0 986 034 041 |
BOSCH | 0 986 034 048 |
DELCOREMY | DRA 0580 |
DELCOREMY | DRA 1500 |
DELCOREMY | DRA 4040 |
DELPHI | 23 888 |
HC-CARGO | 115652 |
HELLA | 8EL 725 592-001 |
HELLA | 8EL 725 661-001 |
HELLA | 8EL 725 771-001 |
HELLA | CA 140 IR |
HELLA | CA 237 IR |
HELLA | CA 367 IR |
HELLA | CA 52 IR |
MAG | 9433 560 01 |
MAG | 9433 560 98 |
MAG | 9433 564 44 |
MAG | 9433 564 46 |
MAG | 9433 565 36 |
MAG | 9433 567 40 |
MAG | MAR 385 |
MAG | MAR 474 |
MAG | MAR 611 |
MAG | MAR 834 |
MAHLE | MG 615 |
MOT | 10-764 |
MOT | 510-1 |
MOT | 510-179 |
MOT | 510-20 |
MOT | 510-202 |
MOT | 510-25 |
MOT | 510-282 |
MOT | 510-283 |
MOT | 510-5 |
MOT | 510-521 |
MOT | 9 AR 2500 K |
MOT | 9 AR 2506 K |
MOT | 9 AR 2511 F |
MOT | 9 AR 2519 F |
MOT | 9 AR 2520 K |
MOT | 9 AR 2524 F |
MOT | 9 AR 2529 |
MOT | 9 AR 2605 L |
MOT | 9 AR 2606 K |
MOT | 9 AR 2621 L |
MOT | 9 AR 2622 L |
MOT | 9 AR 2708 G |
MOT | 9 AR 2727 G |
MOT | 9 AR 2779 L |
MOT | 9 AR 2792 |
MOT | 9 AR 2838 L |
MOT | 9 AR 2839 G |
MOT | 9 AR 5046 G |
MOT | 9 AR 5047 L |
MOT | 9 AR 5099 L |
MOT | 9 FB 2KB2 A |
MOT | 9 FE 2KB2 A 12 |
MOT | 9 FE 2NB2 A |
MOT | 9 FE 2NC2 A |
VAG | 046 903 023 H |
VAG | 049 903 015 |
VAG | 049 903 015 D |
VAG | 049 903 015 E |
VAG | 049 903 015 FX |
VAG | 049 903 015 G |
VAG | 049 903 015 GX |
VAG | 049 903 015 J |
VAG | 049 903 015 L |
VAG | 049 903 017 J |
VAG | 049 903 023 F |
VAG | 049 903 023 FX |
VAG | 049 903 023 G |
VAG | 049 903 023 HX |
VAG | 049 903 023 J |
VAG | 049 903 023 K |
VAG | 055 903 023 BX |
VAG | 055 903 023 C |
VAG | 055 903 023 CX |
VAG | 055 903 023 D |
VAG | 055 903 023 K |
VAG | 055 903 023 Q |
VAG | 055 903 023 S |
VAG | 055 903 025 A |
VAG | 056 903 015 A |
VAG | 056 903 015 B |
VAG | 056 903 015 H |
VAG | 059 903 017 DX |
VAG | 060 903 017 |
VAG | 060 903 017 AX |
VAG | 060 903 023 B |
VAG | 060 903 023 E |
VAG | 068 903 017 C |
VAG | 068 903 017 CX |
VAG | 068 903 017 X |
VAG | 068 903 023 A |
VAG | 068 903 023 G |
VAG | 068 903 023 J |
VAG | 068 903 025 C |
VAG | 068 903 025 D |
VAG | 068 903 025 DX |
VAG | 068 903 025 E |
VAG | 068 903 025 F |
VAG | 068 903 025 FX |
VAG | 068 903 025 L |
VAG | 068 903 025 P |
VAG | 068 903 025 T |
VAG | 068 903 027 P |
VAG | 068 903 027 PX |
VAG | 068 903 027 Q |
VAG | 068 903 027 QX |
VAG | 069 903 017 |
VAG | 076 903 023 |
VAG | 076 903 023 F |
VAG | 076 903 023 G |
VAG | 175 903 023 T |
VALEO | 432 849 |
VALEO | 432 853 |
VALEO | 436 187 |
VALEO | 436 189 |
VALEO | 436 190 |
VALEO | 436 200 |
VALEO | 436 201 |
VALEO | 436 203 |
VALEO | 436 209 |
VALEO | NA 122 |
VALEO | VA 128 |
VALEO | VA 155 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.