Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441565 |
ALANKO | 10441646 |
ALANKO | 10441670 |
ALANKO | 10443089 |
ALANKO | 11441565 |
ALANKO | 11441646 |
ALANKO | 11441670 |
ALANKO | 11443089 |
BOSCH | 0 120 489 012 |
BOSCH | 0 120 489 013 |
BOSCH | 0 120 489 076 |
BOSCH | 0 120 489 557 |
BOSCH | 0 120 489 558 |
BOSCH | 0 120 489 581 |
BOSCH | 0 120 489 744 |
BOSCH | 0 120 489 745 |
BOSCH | 0 120 489 799 |
BOSCH | 0 120 489 800 |
BOSCH | 0 120 489 861 |
BOSCH | 0 120 489 862 |
BOSCH | 0 120 489 863 |
BOSCH | 0 120 489 864 |
BOSCH | 0 120 489 865 |
BOSCH | 0 120 489 866 |
BOSCH | 0 120 489 960 |
BOSCH | 0 120 489 961 |
BOSCH | 0 120 489 964 |
BOSCH | 0 120 489 965 |
BOSCH | 0 986 030 610 |
BOSCH | 0 986 030 618 |
BOSCH | 0 986 030 740 |
BOSCH | 0 986 030 748 |
BOSCH | 0 986 031 100 |
BOSCH | 0 986 031 108 |
BOSCH | 0 986 031 470 |
BOSCH | 0 986 031 478 |
BOSCH | 0 986 036 930 |
BOSCH | 0120489791 |
BOSCH | 9 120 080 056 |
BOSCH | 9 120 080 089 |
BOSCH | 9 120 080 120 |
BOSCH | 9 120 080 139 |
CASCO | CAL10195AS |
CASCO | CAL10195RS |
CEVAM | 4105 |
DA SILVA | 010144 |
DA SILVA | 010247 |
DELCOREMY | DRA 0610 |
DELCOREMY | DRA 0740 |
DELCOREMY | DRA 1100 |
DELCOREMY | DRA 1470 |
DELCOREMY | DRA 6930 |
DRI | 211.101.352 |
DRI | 211.101.452 |
DRI | 211.114.452 |
DRI | 218.119.452 |
DRI | 311.101.092 |
EAI | 55586 |
EAI | 56003 |
EAI | 56092 |
ELSTOCK | 28-0620 |
ELSTOCK | 28-1586 |
ELSTOCK | 28-1978 |
ELSTOCK | 28-2701 |
FARCOM | 118017 |
FARCOM | 118029 |
FARCOM | 118058 |
FARCOM | 118368 |
FIAT | 7541775 |
FIAT | 7581975 |
FRIESEN | 29-30.880 |
FRIESEN | 41-30.610 |
FRIESEN | 41-30.740 |
FRIESEN | 41-31.100 |
FRIESEN | 90 30 610 |
FRIESEN | 90 30 740 |
FRIESEN | 90 31 100 |
H.C A/S | 110924 |
HC-CARGO | 110360 |
HC-CARGO | 110913 |
HELLA | 8EL 725 589-001 |
HELLA | 8EL 725 732-001 |
HELLA | 8EL 730 004-001 |
HELLA | 8EL 732 692-001 |
LAUBER | 11.3075 |
LAUBER | LAU 11.3075 |
LETRIKA | 11.201.601 |
LETRIKA | AAK-1105 |
LETRIKA | AAK1139 |
LETRIKA | AAK3501 |
LETRIKA | IA 0601 |
LETRIKA | MG 187 |
LUCAS | LRA00134 |
LUCAS | LRA00143 |
LUCAS | LRA00562 |
LUCAS | LRA00628 |
LUCAS | LRA00890 |
LUCAS | LRA00893 |
LUCAS | LRA01300 |
MAG | 9433 564 45 |
MAG | 9433 56697 |
MAG | 9433 567 39 |
MAG | 943356697010 |
MAG | 943356739010 |
MAG | 943356889 |
MAG | 943356899010 |
MAG | MAR 473 |
MAHLE | MG 375 |
MAHLE | MG 376 |
MAHLE | MG 380 |
MAHLE | MG 401 |
MAHLE | MG 44 |
MAHLE | MG 85 |
MOT | 9 AR 2528 F |
MOT | 9 AR 2756 F |
MOT | 9 AR 2883 |
MOT | 9 AR 2883 G |
MOT | 9 AR 2896 G |
MOT | 9AR2835 |
MOT | 9AR2835G |
PRESTOLITE | 20100983 |
QUINTON HA | QRA1660 |
SPIDAN | 2554 |
SPIDAN | 3056 |
SPIDAN | 3120 |
SPIDAN | 3255 |
UNIPOINT | F042A0H003 |
UNIPOINT | F042A0H019 |
VALEO | 432 859 |
VALEO | 436 194 |
VALEO | 436 215 |
VALEO | 437576 |
VALEO | 440179 |
VALEO | 440232 |
VALEO | NA 128 |
VALEO | VA 123 |
VALEO | VA 151 |
VALEO | VA117 |
VW | 036 903 017 A |
VW | 036 903 017 AX |
VW | 036 903 023 |
VW | 036 903 023 B |
VW | 036 903 023 C |
VW | 036 903 023 F |
VW | 036 903 023 J |
VW | 036 903 023 L |
VW | 036 903 023 N |
VW | 036 903 023 NX |
VW | 036 903 023 X |
VW | 052 903 015 |
VW | 052 903 017 |
VW | 052 903 017 X |
VW | 052903023 |
VW | 055 903 023 |
VW | 068 903 017 A |
VW | 068 903 023 B |
VW | 068 903 023 L |
VW | 068 903 025 |
VW | 068 903 025 Q |
VW | 36903023 |
VW | 52903015 |
VW | 52903017 |
VW | 52903023 |
VW | 55903023 |
VW | 68903025 |
WAI | 1-1402-01BO |
WAI | 1-1407-01BO |
WAI | 1-1586-00BO |
WAI | 13093R |
WAI | 13094R |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.