- Napięcie znamionowe: 14
- Prąd ładowania alternatora [A]: 80
- Zalecane rozszerzenie naprawy: Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
- Napięcie [V]: 14
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443285 |
ALANKO | 11443285 |
AS-PL | A6025 |
AS-PL | A6025(DENSO) |
AS-PL | A6025ER |
AS-PL | A6025SR |
AS-PL | A6136 |
BLUEPRINT | ADT311129 |
BLUEPRINT | ADT311159 |
BORG BECK | BBA2967 |
BOSCH | 0 124 315 033 |
BOSCH | 0 986 082 040 |
CASCO | CAL40178AS |
CASCO | CAL40178GS |
CEVAM | 9310 |
DELCOREMY | 10463377 |
DELCOREMY | 10479995 |
DELCOREMY | 321-1006 |
DELCOREMY | DRA 4279 |
DELCOREMY | DRA3513 |
DELCOREMY | RAA15380 |
DENSO | 101211-7020 |
DENSO | 101211-7120 |
DENSO | 102211 2310 |
DENSO | 102211 2810 |
DENSO | 10421-09010 |
DENSO | 104210 8020 |
DENSO | 104210 8021 |
DENSO | 104210 8220 |
DENSO | 104210 8240 |
DENSO | 104210 8241 |
DENSO | 104210 9011 |
DENSO | 104210 9230 |
DENSO | 104210 9340 |
DENSO | 104210-8370 |
DENSO | 104210-9351 |
DENSO | 27060-30020 |
DENSO | DAN-1347 |
ELSTOCK | 28-4810 |
FARCOM | 111642 |
FARCOM | 112886 |
FARCOM | 114024 |
FRIESEN | 90 90 513 |
FRIESEN | 9062103 |
HC-PARTS | JA 1796 IR |
HELLA | 8EL 011 711-331 |
HELLA | 8EL 011 711-332 |
HELLA | 8EL 738 211-511 |
LAUBER | 11.3182 |
LAUBER | J5112103 |
LAUBER | LAU 11.3182 |
LUCAS | LRA02317 |
LUCAS | LRA02558 |
MAG | 063731796010 |
MAG | 944390621030 |
MAG | 944390904480 |
NPS | T511A61 |
QUINTON HA | QRA2446 |
TOYOT | 27060 0L 020 |
TOYOT | 27060 0L 021 |
TOYOT | 27060 0L 022 |
TOYOT | 27060 0L060 |
TOYOT | 27060 0L080 |
TOYOT | 27060 0L081 |
TOYOT | 27060 30 010 |
TOYOT | 27060 30 040 |
TOYOT | 27060 30 050 |
TOYOT | 27060 30 150 |
TOYOT | 27060 30 151 |
TOYOT | 27060 30120 |
TOYOT | 27060 30154 |
TOYOT | 27060 46120 |
TOYOT | 27060 46120 84 |
TOYOT | 90295218 |
TOYOT | 9761211702 |
UNIPOINT | F042A0H232 |
WAI | 23313N |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.