Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2698S |
APEC | DRM9148 |
APEC | DRM9930 |
ATE | 24.0220-3721.2 |
ATE | 24022030031 |
ATE | 24022030121 |
ATE | 24022030151 |
ATE | 24022030211 |
ATE | 24022030361 |
ATE | 24022030371 |
BENDIX | 329217B |
BENDIX | 329249B |
BENDIX | 329732B |
BENDIX | 391340B |
BORG BECK | BBR7087 |
BORG BECK | BBR7125 |
BORG BECK | BBR7135 |
BORG BECK | BBR7259 |
BOSCH | 0 204 113 671 |
BOSCH | 0 986 477 120 |
BOSCH | 0 986 477 122 |
BOSCH | 0 986 477 175 |
BOSCH | 0 986 477 210 |
BOSCH | 0 986 477 211 |
BRAKE ENG | DR962230 |
BREMBO | 14.7257.50 |
BREMBO | 14725510 |
BREMBO | 14725710 |
BREMBO | 14725720 |
DACIA | 77 00 839 322 |
DACIA | 82 00 243 735 |
DELPHI | BF337 |
DELPHI | BF372 |
DELPHI | BT1011 |
FERODO | FDR329114 |
FIRST LINE | FBR902 |
FIRST LINE | FBR914 |
FTE | BT1010 |
FTE | BT1011 |
FTE | BT1035 |
FTE | BT440 |
HELLA | 8DT 355 300-671 |
HELLA | 8DT 355 301-401 |
JURID | 329114J |
JURID | 329217J |
JURID | 329249J |
METELLI | 180149 |
METELLI | 180149K |
METELLI | 180150K |
METELLI | 180157 |
METELLI | 180157K |
METZGER | BT2001 |
METZGER | BT638 |
METZGER | KT2450 |
MGA | TR7505 |
MGA | TR7551 |
MGA | TR7611 |
MGA | TR7612 |
MIN | MBD044 |
MIN | MBD053 |
NK | 253908 |
NK | 253912 |
NK | 253915 |
NK | 253924 |
NK | 253926 |
NK | 253928 |
NK | 253930 |
OMC | 100521 |
OPTIMAL | BT-1620 |
PAGID | 61195 |
PAGID | 61390 |
PEX | 150063 |
PEX | 150185 |
QH BENELUX | 66327 |
QH BENELUX | 66356 |
QH BENELUX | 66370 |
QH BENELUX | 66464 |
QUINTON HA | BDR349 |
QUINTON HA | BDR440 |
QUINTON HA | BDR488 |
REMSA | 710300 |
REMSA | 710400 |
RENAU | 77 00 428 821 |
RENAU | 77 00 827 866 |
RENAU | 77 00 839 322 |
RENAU | 82 00 243 735 |
TEXTAR | 94019500 |
TEXTAR | 94019700 |
TEXTAR | 94027500 |
TEXTAR | 98100019701 |
TRISCAN | 812025214 |
TRISCAN | 812025218 |
VALEO | 237008 |
VALEO | 237018 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.