- Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 200
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 37,5
- Wys. całk. bębna ham. [mm]: 56
- Ilość otworów: 4
- Ciężar netto [kg]: 2,83
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 5127-S |
APEC | DRM9126 |
ATE | 24.0220-0011.2 |
BENDIX | 329201B |
BORG BECK | BBR7042 |
BOSCH | 0 986 477 021 |
BRAKE ENG | DR960700 |
BRECO | BT4718 |
BREMBO | 14.4718.10 |
DELPHI | BF151 |
EUROBRAKE | 5825253605 |
EURODEAL A | 620-5000 |
FEBI | 08848 |
FERODO | FDR329201 |
FTE | BT130 |
JPG | 1263500600 |
JPG | 1263500609 |
JURID | 329201J |
JURID | 870 16 |
LPR | 7D0137 |
LUCAS_ELEC | DB4021 |
MAPCO | 35746 |
METZGER | BT 1063 |
MEYLE | 615 523 6003 |
MGA | T7420 |
MIN | MBD013 |
NATIONAL | NDR016 |
NK | 253605 |
OBTEC | 825.258394 |
OMC | 100952 |
OPEL | 5 68 053 |
OPEL | 5 68 058 |
OPEL | 90086194 |
OPEL | 90193915 |
OPTIMAL | BT-0200 |
PAGID | 62403 |
QUINTON HA | BDR130 |
REMSA | 7020.00 |
SBS | 1825253605 |
STARLINE | PB 6403 |
STELLOX | 6025-3605-SX |
TEXTAR | 94007800 |
TOPRAN | 200 931 |
TRISCAN | 812024202 |
TRW | DB4021 |
VAUXH | 90086194 |
VAUXH | 90193915 |
WINHERE BR | YH61266 |
ZIMMERMANN | 430 1776 00 |
ZIMMERMANN | FDR329201 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.