- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska koła
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 51
- Średnica bębna hamulcowego: 200.0
- Wys. całk. bębna ham. [mm]: 81,00
- Ciężar netto [kg]: 5,38
Dodaj opinię
(21.08.2013)
Opinia wystawiona dla Bęben hamulcowy SBS 1825254722
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2325-S |
A.B.S. | 2473-S |
APEC | DRM9117 |
APEC | DRM9154 |
APEC | DSK247 |
ATE | 24.0220-0002.1 |
ATE | 24.0220-0018.1 |
ATE | 24.0220-0718.2 |
AUDI | 115 330 192 |
AUDI | 191 501 615 A |
AUDI | 1H0 501 615 A |
AUDI | 1H0 501 61A |
AUDI | 323 501 615 |
AUDI | 331 501 615 |
AUDI | 6U0 501 615 A |
AUDI | 6U0 501 615 B |
AUDI | 841 501 615 A |
BENDIX | 329168B |
BORG BECK | BBR7002 |
BORG BECK | BBR7172 |
BOSCH | 0 986 477 041 |
BOSCH | 0 986 477 267 |
BOSCH | 0 986 AB6 870 |
BOSCH | 0 986 BB4 503 |
BOSCH | 0 986 BB4 504 |
BRECO | BT3251 |
BREMBO | 14.3251.10 |
BREMBO | 14.5826.10 |
BREMBO | 14.5826.50 |
DELPHI | BF310 |
EUROBRAKE | 5825254709 |
EURODEAL A | 623-7173 |
FEBI | 14060 |
FERODO | FDR329126 |
FERODO | FDR329704 |
FREMAX | BD-1512 |
FTE | BT224 |
JPG | 1163500700 |
JPG | 1163500709 |
JURID | 329126J |
JURID | 329136J |
JURID | 329704J |
JURID | 329706J |
JURID | 870 05 |
LEMFO | 14370 01 |
LPR | 7D0244 |
LPR | 7D0244C |
LPR | 7D0427 |
LPR | 7D0427C |
LPR | 7D0436 |
LPR | 7D0436C |
LPR | 7D0499 |
LPR | 7D0499C |
LUCAS_ELEC | DB4014 |
LUCAS_ELEC | DB4127 |
MAPCO | 35706 |
METZGER | BT 734 |
MEYLE | 115 523 1015 |
MGA | TR7431 |
MGA | TR7445 |
MIN | MBD040 |
NATIONAL | NDR043 |
NATIONAL | NDR219 |
NK | 254709 |
OBTEC | 825.428695 |
OMC | 100606 |
OMC | 100623 |
OPTIMAL | BT-0110 |
PAGID | 61424 |
PAGID | 63912 |
QUINTON HA | BDR224 |
QUINTON HA | BDR294 |
REMSA | 7011.00 |
REMSA | 7052.00 |
RUV | BRD370210 |
SEAT | 115 330 192 |
SEAT | 191 501 615 A |
SEAT | 1H0 501 615 A |
SEAT | 323 501 615 |
SEAT | 331 501 615 |
SEAT | 6U0 501 615 A |
SEAT | 6U0 501 615 B |
SEAT | 841 501 615 A |
SKODA | 115 330 192 |
SKODA | 191 501 615 A |
SKODA | 1H0 501 615 A |
SKODA | 323 501 615 |
SKODA | 331 501 615 |
SKODA | 6U0 501 615 |
SKODA | 6U0 501 615 A |
SKODA | 6U0 501 615 B |
SKODA | 841 501 615 A |
STARLINE | PB 6059 |
STELLOX | 6025-4709-SX |
TEXTAR | 94006700 |
TEXTAR | 94042100 |
TEXTAR | 98100 0067 0 1 |
TOPRAN | 103 058 |
TRISCAN | 8120 29218 |
TRISCAN | 8120 29224 |
TRISCAN | 812010202 |
TRUSTING | DF586 |
TRW | DB4014 |
TRW | DB4014B |
TRW | DB4127 |
TRW | DB4127B |
VALEO | 237049 |
VW | 115 330 192 |
VW | 191 501 615 A |
VW | 1H0 501 615 A |
VW | 1H0 501 615 B |
VW | 323 501 615 |
VW | 331 501 615 |
VW | 6U0 501 615 A |
VW | 6U0 501 615 B |
VW | 841 501 615 A |
WINHERE BR | YH6293 |
ZIMMERMANN | 600 1951 00 |
ZIMMERMANN | 600 1959 00 |
ZIMMERMANN | FDR329704 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
SBS – Scandinavian Brake Systems – to duńska firma motoryzacyjna. Jak sama nazwa wskazuje, główny obszar działania przedsiębiorstwa to produkcja części układu hamulcowego. Ważne elementy asortymentu to klocki hamulcowe oraz tarcze. Firma produkuje również bębny hamulcowe, hamulce postojowe i inne części oraz podzespoły pokrewne.
Hamulce wciąż pozostają flagowymi produktami firmy SBS, jednak pod tą marką sprzedawanych jest dzisiaj o wiele więcej części samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła SBS. Do dystrybucji trafiają przede wszystkim pełne zestawy sprzęgieł, choć istnieje równie możliwość kupna pojedynczych elementów. Klienci coraz częściej oczekują dzisiaj możliwości dokonania pełnych zakupów u jednego producenta. Dlatego też producenci poszerzają swoje oferty. Z tego względu części samochodowe SBS to dzisiaj również elementy zawieszenia, a także części układu elektrycznego.
Scandinavian Brake Systems to przedsiębiorstwo założone w 1964 roku. Początkowo firma zajmowała się odnawianiem i naprawą części samochodowych układu hamulcowego. Dopiero po kilkunastu latach otworzono fabrykę w której zaczęły powstawać części samochodowe SBS. Dzisiaj firma z główną siedzibą w Kopenhadze posiada oddziały w kilku krajach europejskich, a jej produkty są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na świecie. Autoczęści SBS to w głównej mierze części zamienne, które trafiają na aftermarket. Jednak pewną część linii produkcyjnej stanowią również części samochodowe wykorzystywane przez uznanych producentów samochodów. Części samochodowe SBS są dystrybuowane głównie w Europie i Ameryce Północnej.